Sport

Alig 14 mérföldet kell már csak megtennie a spanyol csapatnak ahhoz, hogy megnyerje a VOR harmadik szakaszát. A győzelmet már nem lehet elvenni a 60 mérföldes előnnyel vezető MAPFRE csapattól, de a Dongfeng második helye veszélyben forog.
Kevesebb, mint 400 mérfölddel a VOR harmadik szakaszának célja előtt majdnem száz mérföld az élen álló MAPFRE előnye a Dongfeng előtt. A harmadik helyért még nagy harc megy a Brunel és a Vestas között.
Minden magyar ott végzett a Christmas Race utolsó versenynapján, mint ahol kezdett. Érdi Mári harmadik helyével ezüstérmes lett Laser Radialban az év utolsó jelentős versenyén, a Gyapjas-testvérek pedig éppen csak leszorultak a dobogóról összetettben a 470esek között.
Ma a 42. Christmas Race utolsó napja kezdődik Palamósban. Az olimpiai osztályokban a legjobb tíz hajók Éremfutama következik, míg az utánpótlás osztályokban mindenki versenyzik.
Hét napon keresztül figyelte a versenyt vezető Dongfeng hajóját 7-10 mérföldes távolságból Xabi Fernandez, a MAPFRE skippere, majd tegnap éjjel a spanyolok meglepték a kínai-francia csapatot és elorozták a vezetést.
Hatméteres hullámok hátán, nulla fok körüli hőmérséklet közepette hajózik a Volvo Ocean Race mezőne a harmadik, Lisszabonból Melbourne-be vezető szakaszán. Ezek a képek talán mindennél jobban megmutatják, minek is vannak kitéve a hajók legénységei az út során.
Újabb fontos lépést tett a Magyar Vitorlás Szövetség az egyik legfontosabb célja felé, amelynek keretében még vonzóbbá teszi a Balatont, mint vitorlás turisztikai célpontot. Sikeres pályázás után ugyanis jelentős beszerzésekre került sor az idén. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) 7.1.2-15 keretében összesen 98 hajót kaptak a vitorlásklubok.
Elvette Thomas Coville-től az egykezes földkerülés rekordját Francois Gabart. A francia skipper 42 nap, 16 óra 40 perc alatt kerülte meg a bolygót a MACIF nevű, 30 méteres trimaránnal .
Nem véletlenül jár dupla pont a Volvo Ocean Race harmadik, Fokvárosból Melbourne-be vezető szakaszának eredményéért: a csapatok rettenetes körülmények között mennek már napok óta. Erről tanúskodik az AkzoNobel esete is: a hollandok vitorla- és árbócsérülés miatt kényszerpályára kerültek és elvesztették az esélyüket a jó szereplésre.