Hírek

Rengeteg újdonságot, vízi és parti látnivalókat, felejthetetlen időtöltést ígér az idei Balaton Boat Show. A Balatonkenesén 2021. szeptember 3-5. között megrendezésre kerülő rendezvényen a korábbinál nagyobb területen várják azokat, akik érdekelődnek a hajózás és a vízi sportok iránt. A vitorlás és elektromos hajók, kiegészítők és felszerelések nézegetése mellett a látogatók kipróbálhatják a BMW autók és motorok tesztvezetésére is jelentkezhetnek, sőt: akár csobbanhatnak egyet a Balatonban is.
Minden eddiginél több versenyzőre számítanak a szervezők a Nyugat-Balaton vitorlásversenyén, az István a Király Kupán. A Keszthelyi-öbölben augusztus 20-án várhatóan 200 nevező és 60-70 hajó küzd majd Szekszárdi Borok Nagydíjáért.
Az 53. Kékszalag történelmi győzelmet hozott az RSM-nek: nem csak győztek, hanem dupláztak is, amire rajtuk kívül eddig csak egy vitorlázó volt képes katamaránnal. A második győzelem azonban nem csak ünneplést és rajongást, hanem kétkedő, győzelmüket relativizálni próbáló felhangokat is hozott. Ezért megkérdeztük Vándor Róbert kormányost, és Kalocsai Zsolt csapatfőnököt, beleállnának-e abba, hogy hozsannázó versenybeszámoló helyett kereszttűzbe vegyük őket ezekkel az állításokkal. Ismervén őket nem meglepetés: beleálltak.
Szerencsére az időjárás jól alakult a Magyar Vitorlás Szövetég Nagyhajós Bajnokságán, amelyet augusztus 5-8. között rendeztek meg Balatonfüreden nyolc hajóosztálynak (X-35, Nautic, 33-as, Scholtz 22, Regina, Sudár Sport, 15-ös jolle, B25).
Bányai Attila (Callberg Sportiskola) szerezte meg az RS Aero 5 hajóoszály Európa-bajnoki címét mind összetettben mind juniorban kategóriában a Garda-tavon július 31-augusztus 6. között megrendezett RS Aero Európa-bajnokságon.
Bár a Zöldszalag Regattát éppen azzal a céllal hívta éltre a szervező Balatonfői Yacht Club, hogy demonstrálják a technika fejlődését, még ők is meglepődtek azon, hogy micsoda fejlődés zajlott le 10 év alatt: immár elektromos hajóra sincs szükség a zöldhajós verseny megnyeréséhez! Az idén ugyanis egy Lampuga típusú e-SUP-pal induló versenyző ért elsőként célba…
Hat elektromos hajó viselheti a teljes Balatonkerülésért járó Türkiz Regatta érmet – ennyi teljesítette ugyanis a Kékszalag teljes távjával felérő első tókerülő kihívást, amelyet a Balatonfői Yacht Club rendezett meg augusztus 5-6. között. Bár az eseményt nem versenynek szánták a szervezők, így nyertest sem hirdetnek, de hivatalos rekord azért született: 21 óra 47 perc az új szintidő a teljes Kenese-Keszthely-Kenese távon – természetesen köztes töltés nélkül. A szervező Balatonfői Yacht Club sikeresnek ítélte a rendezvényt, olyannyira, hogy egész évben tartó, nyitott rekorddöntési kihívást hirdetnek az elektromos hajósok számára.