Hírek

A hazai vitorlás élet ismert és elismert kormányosai – Cittel Lajos és Soponyai Géza – irányítják a Women On Water (WOW) két zászlóshajóját az idei Kékszalagon, a kampány célja pedig a vegyes, azaz férfi és nő legénységet egyaránt felvonultató csapatok népszerűsítése. Cikkünkben bemutatjuk a két egységet, amelynek fedélzetén a WOW közreműködésével női csapattagok is versenyezni fognak.
Több mint ötszázan neveztek már az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra, amely csütörtökön 9 órakor rajtol el Balatonfüredről – közölte a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) főtitkára a tókerülő versenyt megelőző szerdai balatonfüredi sajtótájékoztatón. A címvédő RSM csapata azt írta a start előtti napon a közösségi oldalán, hogy a betervezett munkát 100 százalékban elvégezték, a legénység és hajó egyaránt készen áll a regattára.
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk ötödik részében az Assók, a klasszikus Liberák és a 11 M One Deisgn hajók következnek.
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk negyedik részében a nyolcvanas évek elején megjelent Akrosokat mutatjuk be, amelyek a maguk idején majdnem olyan újdonságnak számítottak, mint a majdani Assók... De róluk majd később.
Lassan 90 (egészen pontosan 87) éves múltjával a Kékszalag nem csak a legrégebbi hazai vitorlásverseny, hanem Európában is a legrégebbiek egyikének számít. Bár az első versenyen még csak 21 hajó állt rajthoz, manapság már a félezer hajós mezőny is megszokottnak számít. A hajókat ugyan még mindig a szél hajtja, de maga a vitorlázás nagyon megváltozott az idők során. Egy valami azonban nem: maga a verseny, amely 87 éve ugyanakkor és ugyanakkora távon zajlik. Cikkünkben visszatekintünk a hőskorba.
Két ismert zászlóhajóval népszerűsíti a női vitorlázókat és a vegyes csapatokat a Women On Water Hungary (WOW) a július 22-én Balatonfüredről rajtoló 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. Az egyik legismertebb balatoni cirkáló, a 75-ös cirkáló Sirocco és a Soponyai Géza építette Nautic 44 CR típusú vitorlás, az Avatar egyaránt nőkkel a fedélzeten vág neki Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenyének. A szervezet arra bíztatja a versenyen résztvevő vegyes csapatokat, hogy tűzzék ki a WOW magenta zászlóját a hajójukra, ha nőkkel/lányokkal együtt, vegyes csapatokban, vagy tisztán női csapatokkal indulnak el a tókerülőn. 
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk második részében a 8R hajókkal foglalkozunk, amelyek legismertebb egysége a Tramontana, amellyel az első és mindmáig egyetlen női győztes, Gordon Evelyn diadalmaskodott.
Három magyar versenyző osztozhatott a Finn Silver Cup, vagyis a junior világbajnokság első három helyén. A győztes Németh Domonkos lehengerlő szériát mutatott be: 9 futamot is megnyert a 11-ből.
Félmillióan utaztak a BAHART kompjain július közepéig Szántód és Tihany között, a jelenlegi adatok alapján augusztus közepéig várhatóan egymillióan veszik majd igénybe a balatoni kompokat.
Kövess minket a Facebookon is.