A szombatinál lényegesen gyengébb, 7-8 – néha 10 körüli – csomós, de folyamatosan gyengülő szélben vasárnap csak egy futamot sikerült megrendezni Enoshimában az olimpiai tesztversenyen, a tervezett aznapi második futamra a szél mind erejében, mind irányában már instabillá vált – számolt be róla a hunsail.hu.
Érdi Mári azzal együtt is megtartotta vezető helyét, hogy szombaton a 35. helyen ért célba (az értékelés során furcsa módon már három futamból is kiesővel sorolják a versenyzőket). „Másfél órás perti várakozás után, nagyon gyenge, lyukas, kiszámíthatatlan seabreeze jött, nagyon nehéz volt kitalálni, hogy mi fog történni. Húsz körül értem fel, aztán hátszélben 5 helyet fogtam, majd kiszorultam a rossz oldalra a második krajcban, és a befutó előtt kaptam is egy füttyöt, így elég hátul futottam csak be” – foglalta össze Mári a futamot.
Berecz Zsombor a harmadik futamban a 3. helyen futott célba, így a második helyen tartózkodik az angol világ- és olimpiai bajnok Giles Scott mögött. „Igazából nem csináltam semmi extrát, viszonylag jó tempóm volt, nem a legjobb, de jó helyeken vitorláztam krajcban. Hátszélben kétszer elrontottam az oldalt, ez egy-két helybe került, de összességében vissza tudtam jönni és harmadiknak befutottam.” Berecz mögött a holland Heiner áll, azonos pontszámmal.
Nagyot javítottak Gyapjasék a második napon, akik a gyengébb szélben egyből tízen belül futottak, a 8. helyen zárták a futamot. Ezzel négy helyet jöttek fel és pillanatnyilag a 15. pozícióban tartózkodnak. „Nagyon csíkos volt a szél, amit mi szeretünk igazából. Elég gyorsak voltunk hátszélban és krajcban is, jól is mentünk annak ellenére is, hogy nem új vitorlákat használunk most.”
Vadnai Benjamin abban a fura helyzetben zárta a futamot, hogy mivel a rendezők nem tudták eldönteni, ő vagy a svájci Eliot Merceron lett a 13., így megfelezték a helyezést és mindkette 13,5 pontot kaptak,14. helyezett pedig nem volt a futamban. „Jól rajtoltam, elhoztam az első lúv pozíciót. Egyet igazítottam és mentem át balra, mert ott folyamatosan csúsztak el a hajók a frissebb szel miatt. 18-20 körül értem fel, onnan javítottam első hátszélben, utána meg maradtam a helyemen.” Benjamin sebessége jó volt, de „nem volt az a repülés, amihez hátszélben szoktam – túl új hozzá a vitorlám, még nem tudtam rendesen megfújatni„.
A részletes ereményeket itt lehet nézni.