Hajóbemutatók

Praktikus szemmel nézve a Sealine újdonsága a kategória legjobbja: 43 lábnyi hajótérben akár három hálókabin, tágas flybridge és kényelmes napozók kaptak helyet rajta. Nem vitorlás ugyan, de megérdemli, hogy egy kis kirándulást tegyünk vele a motorosok világába.
Az Antila 26-os igazi crossover – vagyis átmenet a daysailer és a teljesértékű túrahajó között, ráadásul erősen sportos beütéssel. Vajon mennyire lehet megfelelni egy ilyen összetett szempontrendszernek? Cikkünkből kiderül.
26 lábas hajótípust fognak gyártani Tönkő Gábor műhelyében. A teljesen hazai tervezésű vitorlás a Balatonon bárhol kiköthető, gyors és kényelmes lesz.
Majthényi Gábor húsz éve látott meg egy nádasban ringatózó régi csónakot – még a klinker palánkos klasszikus típust – és ez a gyönyörű forma adott neki lökést, hogy belevágjon dédelgetett álmának megvalósításába: megépíti a saját tervezésű hajóját. A neve 8 és 1/2 lesz és ősszel vízre kerülhet.
Egyre népszerűbbek a katamaránok és a kisméretű motorosok, a kényelem a legfőbb igény. A versenyhajók egyre extrémebbek lesznek, mind többet szerelnek fel emelőszárnyakkal. A vákuuminjekciós technológia pedig egyre szélesebb körben terjed. A hajóipar trendjeit a Beneteau hazai képviseletének vezetője foglalta össze lapunk számára.
Oké, az elektromos hajó nem ördögtől való. Sőt, kifejezetten mókás játék – ez volt a benyomásunk a Wia legújabb, még csak prototípus fázisban lévő új modelljét próbálgatva.