Figaro, Figaro, Figaro - Az év hajója Észak-Amerikában

A Beneteau szárnyas csodája, a Figaro 3-as nyerte a Saling World „Év hajója 2019” címét. A franciák nem hivatalos egykezes VB-jének One Design hajója nagy feltűnést keltett az Újvilágban.

A Beneteau szárnyas csodája, a Figaro 3-as nyerte a Saling World „Év hajója 2019” címét. A franciák nem hivatalos egykezes VB-jének One Design hajója nagy feltűnést keltett az Újvilágban.

Szöveg: Vitorlázás Magazin, Fotó: Beneteau

Kiemelkedő minősége, remek egykezes kezelhetősége és innovatív dizájnja volt az a három fő szempont, amely annyira lenyűgözte az amerikai Sailing World szakmagazin zsűrijét a Beneteau szárnyas csodájában, hogy ezt választották az „Év Hajójának” 2019-re.

„Amint félszélbe fordulunk, máris érezzük, hogy dolgozni kezdenek az uszonyok: az orr megemelkedik, az egész hajó felkönnyül, ahogy a test félig kiemelkedik a vízből. Lenyűgöző” – lelkendezett Chuck Allen versenyző, a szakzsűri egyik tagja.

A világ legnagyobb hajógyártójának szárnyas csodája elsősorban a versenyzők körében népszerű. A Figaro 3-asnak saját bajnoksága is van, a Solitaire du Figaro Race, amely lényegében egyfajta nem hivatalos egykezes tengeri világbajnokság.

A hajó különlegessége, hogy úgy tervezték, hogy kisebb szélben a lehető legkisebb közegellenállást fejtse ki. Az emelőszárnyak legalább 15 százalékos sebességelőnyt biztosítanak félszélben – ami nem kevés. Az árbóc hátrébb helyezésével elérték, hogy nagyobb, modern vitorlákkal szerelhessék fel az egykezes módban is könnyedén kezelhető hajót. A Figaro 3-ast természetesen bowsprittel is felszerelték, méghozzá nagyon elegánsan, egy integrált dizájn részeként csatlakoztatva azt az orrhoz.

A Vendée Globe-ról ismert szárnyas IMOCA 60-asokkal való hasonlóság egyáltalán nem a véletlen műve, hiszen a hajót ugyanúgy a Van Peteghem–Lauriot-Prévost páros (VPLP) tervezte, mint az egykezes földkerülő leggyorsabb egységeit. Nemcsak a hajótest formája és a szárnyak újszerű (befelé álló) kialakítása alapul a legújabb versenytechnikákon, hanem olyan más, kevésbé feltűnő részletek, mint a szokásosnál kissé hátrább elhelyezett árbóc, vagy az elhagyott vízballaszt. A keel vonalai is a legújabb hidrodinamikai fejlesztéseken alapulnak, így jóval kisebb a tőkesúly közegellenállása, mint a most bemutatott hajó elődjének tekinthető, 2009-ben debütált Figaro 2-es esetében.

TECHNIKAI JELLEMZŐK
Hajótest hossza: 9,75 m
Vízvonal hossza: 9,00 m
Max. szélesség: 3,40 m
Vízvonali szélesség: 2,40 m
Üres tömeg: 2900 kg
Nagyvitorla felülete: 39,5 m2
Génua felülete: 30,5 m2
Spinakker felülete: 105 m2

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

Kövess minket a Facebookon is.