címke: AC45

1 hónapja
Az 53. Kékszalag történelmi győzelmet hozott az RSM-nek: nem csak győztek, hanem dupláztak is, amire rajtuk kívül eddig csak egy vitorlázó volt képes katamaránnal. A második győzelem azonban nem csak ünneplést és rajongást, hanem kétkedő, győzelmüket relativizálni próbáló felhangokat is hozott. Ezért megkérdeztük Vándor Róbert kormányost, és Kalocsai Zsolt csapatfőnököt, beleállnának-e abba, hogy hozsannázó versenybeszámoló helyett kereszttűzbe vegyük őket ezekkel az állításokkal. Ismervén őket nem meglepetés: beleálltak.
2 hónapja
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk hetedik, befejező részében a katamarán-korszak hajói következnek.
2 hónapja
Lassan 90 (egészen pontosan 87) éves múltjával a Kékszalag nem csak a legrégebbi hazai vitorlásverseny, hanem Európában is a legrégebbiek egyikének számít. Bár az első versenyen még csak 21 hajó állt rajthoz, manapság már a félezer hajós mezőny is megszokottnak számít. A hajókat ugyan még mindig a szél hajtja, de maga a vitorlázás nagyon megváltozott az idők során. Egy valami azonban nem: maga a verseny, amely 87 éve ugyanakkor és ugyanakkora távon zajlik. Cikkünkben visszatekintünk a hőskorba.
2 hónapja
A magyar America's Cup-részvételt gondolakísérletként vizsgáló cikksorozatunk újabb része a hajó után a csapatról szól. Az eredményes magyar Amerika Kupás szereplés nélkülözhetetlen eleme a megfelelő csapat, a jó vezető és legénység. Vajon ezen a téren hogy állunk? Végiggondoltuk, és megkérdeztük az AC futamait szakértőként közvetítő Kékszalag-győztes Vándor Róbert és Kaiser Kristóf véleményét is. Véletlenül mindketten szereztek már tapasztalatokat AC-hajókkal – még ha nem is épp olyanokkal, amelyekkel manapság versenyeznek. Íme, mire jutottunk.
1 éve
Nagyon rosszul viseli a kudarcot. Zavarta, hogy hiába a sok erőfeszítés és áldozat, a hajó mellett, a műhelyben töltött éjszakák… sokáig nem jöttek az eredmények. De éppen ez adott plusz motivációt Bali Istvánnak, az RSM2 technikai vezetőjének ahhoz, hogy minden eddiginél keményebben odategye magát az idei Kékszalagon. Az eredményt ismerjük: az RSM Sailing Team tizedik nekifutásra megnyerte a díszes Herendi trófeát. Igazi csapatmunka volt, az alázat diadala – mondja a Vitorlázás Magazinnak a Bali Racing alapítója, akinek szakmai tudása nélkül ez a siker aligha lett volna lehetséges.