VOR: Első verseny, első botrány

Kirúgta Simeon Tienpont menedzsment-cégét a 2017-18-as VOR első hivatalos futama, az alicantei kikötői verseny előtt az Akzo Nobel. Ugyanakkor Tienpont skipperként maradhatott volna a csapatnál – de nem maradt. A vízen zajló küzdelem közben kitört a szájkarate a vitorlázó és a főszponzor között arról, hogy ki és miért szegett szerződést.

Kirúgta Simeon Tienpont menedzsment-cégét a 2017-18-as VOR első hivatalos futama, az alicantei kikötői verseny előtt az Akzo Nobel. Ugyanakkor Tienpont skipperként maradhatott volna a csapatnál – de nem maradt. A vízen zajló küzdelem közben kitört a szájkarate a vitorlázó és a főszponzor között arról, hogy ki és miért szegett szerződést.

Szöveg: Lénárt Attila Fotó: VOR

Még rajthoz sem állt a Volvo Ocean Race idén induló sorozatának mezőnye a spanyolországi bázis, Alicante kikötői versenyére, máris egy rendkívüli esemény mentén kerültek a figyelem középpontjába: az Akzo Nobel felbontotta a szerződést Simeon Tienpont-tal. Pontosabban: a skipper cégével, amely menedzselte a csapat ügyeit.

A holland cég közleményében arra hivatkozik: Tienpont vállalkozása, a STEAM olyan súlyosan megsértette a velük kötött szerződést, hogy nem volt más választásuk, mint annak azonnali felmondása. Ugyanakkor a kétszeres Amerika Kupa-győztes vitorlázónak felajánlották, hogy a hajót továbbra is ő vigye.

A szerződés megszegésének részleteiről egyik fél sem közölt részleteket.

Tienpont válasz-közleményben leszögezte: súlyos károkat okoz a hírnevének az Akzo Nobel váratlan lépése, amely mögött azt sejti, hogy egy fontos biztonsági tényező miatt minimális mértékben túllépte a büdzsét (feltehetőleg az új hajó építése során). Szerinte nem ő, hanem éppenséggel az Akzo Nobel sértett szerződést, és veszélyezteti a csapat eredményes szereplését.

Tienpont neve nem először kerül a hírekbe vitás ügyekkel kapcsolatban: a 2013-as Amerika Kupa World Cup Series-en ő „módosította” a csapat AC 45-ösét. Ez az akkori csalás-gyanús ügy sokat ártott az ORACLE Team USA hírnevének – és persze Tienponténak is.

Az immár közvetlenül a névadó szponzor felügyelete alá vont Akzo Nobel csapat a vasárnapi verseny után udvarias közleményben kért elnézést a szurkolóitól, amiért az ügy következtében „nem tudtak úgy kommunikálni velük, ahogyan szerettek volna” – ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy egyetlen szót sem nyilatkoztak. Az egy héttel a verseny rajta előtt skipper nélkül maradt csapat nehéz helyzetbe került – bár sokak szerint eddig sem voltak éppenséggel irigylésre méltó pozícióban. Legalábbis Ian Walker (a címvédő bajnok skipper) a csapat felkészülését áttekintve a középmezőnybe jósolta a holland gárda várható teljesítményét, mivel szerinte szervezetlen a csapat munkája. Nos, ezen aligha segített a mostani botrány és a skipper elmozdítása…

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink