A nyaktörő kaszkadőrmutatványai miatt vitorlázó körökben „Veszélyember” becenéven is emlegetett Thomson – a szabályalkotók adta szabadsággal élve – teljesen új hajót tervezett és épített, amelynek különlegessége a hermetikusan zárható kokpit. Alex a vitorlacserét kivéve minden manővert el tud végezni innen, és további előnye, hogy a várhatóan hosszú idő alatt, amit repüléssel fog tölteni, a zárt kabinrész jelentősen javítja a hajó légellenállását. Utóbbit segíti a lerövidített kokpit és a hatalmas, hajlított szárnyak is.
Thomson nem is rejtette véka alá abbeli reményét, hogy legalább egy héttel meg akarja dönteni az Armel Le Cléac’h és a Banque Populaire VIII nevéhez fűződő, a legutóbbi VG alkalmával felállított, 74 napos és néhány órás rekordját. Tudja, mire készül, hiszen 2017 óta ő tartja a szóló tengeri vitorlázás távolsági rekordját, amikor is 536,8 tengeri mérföldet tett meg 24 óra alatt. Egyébként ő tartja az Atlanti-óceán átkelési csúcsát is: 2012-ben 8 nap, 22 óra és 8 perc alatt tette meg a New York-Les Sables távolságot. Thomson igazi fenegyerek, tudja, mi kell a vitorlázás rajongóinak, így biztosak lehetünk benne, hogy az idei Vendée Globe-on sem maradunk hajmeresztően látványos videófelvételek nélkül.
Fotók: DPPI
Thomson részletes portréját a Vitorlázás Magazin 2018/6-os számában közöltük.