A pálya a rendező egyesület a Tihanyi Hajós Egylet előtti rajtvonalon indult, Almádinál fordultak, onnan irány Keszthely, majd végül a THE előtti befutó. A részvevő hajók közt legtöbben a 8m Open osztályban indultak tizenegyen, innentől pedig nagyon sokszínű volt a mezőny: a Folkboattól kezdve a Sudárokon, Baváriákon, Elanokon, Dragonokon keresztül, a 70-es cirkálóig bezárólag minden méretű, típusú hajó vállalkozott a szép feladatra.
Friss észak-keleti 10 csomós szélben rajtolt a mezőny reggel, ami az almádi bójáig lassan gyengült, majd el is fogyott, a bójavételkor 5 percet is elácsorgott, sodródott az élmezőny. Szerencsére lassacskán újra előbukkant a szél, kora délutántól már sorra haladtak át a hajók a tihanyi szoroson. A nyugati medence a kisszeles Kékszalagot idézte, szélcsíkok, lavórok, erősödés, kisebb eső, zivatar, minden előfordult. Az első hajón Scharf Máté a Nelsonnal este fél hétkor ért a keszthelyi fordulóhoz, az utolsó Horváth Csaba az Arwen-nel pedig reggel fél 7-kor kerülte azt. Az öt-hét hajós élmezőny nagy csatákat vívott, többször bevárták egymást, helyet cseréltek, ki az északi, ki a déli part felé kereste a szelet, végül a komp vonalához érve újra összecsúsztak, és szoros befutót produkáltak. Még Badacsony előtt vette át a vezetés Fazekas László a Fazékkal, és nagy küzdelemben végül sikerült megtartania a helyét, ő futott át elsőként a célvonalon hajnali 4.41-kor, majd percenként követte őt a következő három hajó: Fazekas Gábor (Tantál), Makai Gábor (Narvál) és a tavalyi nyertes, Scharf Máté (Nelson Flottalízing). Szamosi Viktor (Déli szél), Juhász György (Kolibri) és Kónya Balázs (8MOne) követték őket, mindegyikük a 8M Open osztályban. A Yardrdstick I. És a klasszikus flotta győzteseként Herkó Dezső futott be hetedikként az Orpheussal reggel 6-kor.
A hatvanöt indulóból végül 55-en teljesítették sikeresen a távot, több technikai probléma került elő, és egy sajnálatos árbóctörés is történt a keszhelyi fordulónál. Szombat estére Horváth Csaba az Arwennel már csak pár száz méterrel járt a befutó előtt, amikor lejárt a 36 órás limitidő, ő a legnagyobb küzdő díjat kapta, amit a győztes Fazekas Laci adott át neki az eredményhirdetésen. Különdíjat és nagy elismerést kapott még két vitorlázó: Mink Mirjam, aki a MoPogó fedélzetén egyetlen női indulóként ért körbe a versenyen 24,5 óra alatt, ezzel a 38.helyen futott be. A mezőny legidősebb vitorlázója Matlaszkovszky Miklós a Márta Mária fedélzetén 30. helyen ért célba, ő 10 perc híján egy napot vitorlázott egyedül 77 évesen! Nagy tapsot és elismerést kaptak, sokan tűztük ki magunk elé célként, vágyként az ő teljesítményüket. A verseny főszponzora, a Flexfleet Flottakezelő cég különdíját Hobot István (Zephyr) nyerte, aki utolsó előttiként ért célba. Ő egy Mazda MX5-ös kabrió egy hónapos használatát kapta különdíjként.
Szöveg: Rutai Andrea
Kép: Mohácsi Marcell