Hírek

Lehet, hogy nem az idei volt minden idők legizgalmasabb Kékszalagja, de talán ez volt az elmúlt 20 év legszorosabb futama. Szinte minden csapatnak megvolt a maga 15 percnyi hírneve, a végén pedig nem az nevetett, akire automatikusan gondolnánk. Rekordok helyett váratlan fordulatokat hozott a verseny. Összefoglaló.
Némi kárpótlást jelent az idei Kékszalagot rövid ideig vezető, mindvégig az élbolyban hajózó, ám végül a hetedik helyen befutó RSM2 csapatának, hogy a „rájátszást”, vagyis az Audi Race Cup-ot ők nyerték.
Meglepetéssel zárult az 51. Kékszalag: Petrányi Zoltánék új hajója, a Racing Django nevű D35-ös ért célba elsőként hajnali fél egykor a rendkívül gyenge szélben zajlott versenyen.
Ahogy megszokhattuk: a Kékszalagon nemcsak megszállott vitorlázók, hanem hírességek, színészek és sportolók is rendre elindulnak. Az idén Szabó Krisztián ralikrossz Európa-bajnok autóversenyző színesíti a mezőnyt az Elanor nevű hajón.
Gyenge magassági hidegfront, illetve nyugati irányból fölénk sodródó nedves levegő teszi labilissá a légkört az 51. Kékszalag Nagydíj alatt az Országos Meteorológiai Szolgálat prognózisa szerint.
Hat-hétszáz hajót várnak Európa leghosszabb tókerülő versenyére, a csütörtökön rajtoló Kékszalagra. A nagymenők szerint öt-hat esélyes van a végső győzelemre. Mindenki szoros meccsre számít.
Bár a Kékszalag a Balatonhoz kötődik, fontos tudni, hogy mára Európa legrangosabb tavi versenyévé vált. Összefoglalónkból nem csak az derül ki, hogy miért alakult ez így, hanem sok olyan érdekesség is, mint például az, hogy miért is kék a szalag. Kivonat a Vitorlázás Magazin 2019/4-es számából.
Néhány nap múlva, július 18-án reggel 9-kor rajtol az 51. Kékszalag mezőnye. De a Balaton nagy ünnepe nem csak a versenyről szól: számos parti program is várja az érdeklődőket. Íme, mik lesznek!