Hírek

Az eredeti tervektől eltérően nem szombaton, hanem vasárnap rajtol az Orfűi Vitorlás Egyesület és a Compass Sailing Club közösen versenye, a XVI. Dér Kupa a Siófok és Tihany közötti vízterületen.
Valóságos kiáltványt tett közzé Szentandrási-Szabó Attila „vitorlás Facebook-megmondóember” a kis- és túrahajós vitorlázók sérelmeit, kívánságait és érdekeit felsorolva az MVSZ-en belül kitört belviszályok apropóján. Mivel ezek döntő többségét mi is többségi érdeknek tekintjük, megosztjuk a szerző legfontosabb gondolatait, a szövetség belügyeire vonatkozó részek kihagyásával. Lássuk hát a lényeget!
Felhasználóbarát, egyszerűen kezelhető. Elsősorban ez a célja az új VIHAR 2.0 rendszernek, amelynek egyebek közt a felhasználóbarát, könnyen használható új hajóregisztrációs adatbázisa előzheti meg az előnyszámításos mezőnyökben időről-időre fellángoló vitákat.
A beígért esős időjárás ellenére komoly létszámú mezőny nevezett az idei XVII. Rudi Trans 4kezes EAST versenyre. 67 hajó és két fős legénysége vállalta, hogy mielőbb megpróbálják teljesíteni a nem rövid versenytávot. Az indulók az alap YS-I.-II.-III. hajóosztályokon kívül még YS Open, 8M Open és BAV32 osztályokba tudtak nevezni. Az utóbbi kettő ranglista versenyként is kezelte a 4kezest.
Az októberi remek idő lehetőséget kínált arra, hogy kipróbáljunk valami szokatlant: egy egészen újfajta hajóosztállyal ismerkedtünk meg egy egészen újfajta vízi világban. A Hírös Yacht HY 5.0 Fish SC tökéletes társ volt egy kis kirándulásra a Tisza-tavon. Mindjárt eláruljuk, hogy miért.
Három arany és egy bronzérem, négy hajónk az abszolút első tízben a 327 egységet megmozgató versenysorozatban – ez a magyar egysége mérlege az október végén a Garda-tavon rendezett 29er páros Európa Kupán.
Ismét remekelt a Wild Joe csapat egy offshore regattán: a Rolex Middle Sea Race-en az idén sem csupán a létszámot növelte, hiszen abszolútban az elismerést érdemlő negyedik helyen futott be az egytestűek mezőnyében Józsa Márton és csapata.
Az idén is öt nagyverseny eredményei alapján alakult ki Klasszikus Kupa hajóinak rangsora. A nyertesek: a Glória, a Pannónia, a Betadine, a Kékmadár, a Zarándok, a Grünhilda, a Nemecsek, a Csér, a Vica és a Szeszély.
Gyakran merül fel a kérdés, hogy mégis, milyen vitorlás hajó felel meg leginkább a Balatonra. Két szokásos válasz létezik, az egyik az „amilyen neked kell”, a másik pedig az „attól függ”. Ez a második az, amelyik aztán rengeteg további kérdést szül. Körüljártuk azt a kérdést, hogy vajon tényleg jobb-e a nagyobb – és ha igen, akkor miért.
Hétvégén rendezi az Orfűi Vitorlás Egyesület hazánk legrangosabb nemzetközi rádió-távirányítású modellvitorlás-versenyét a Hungarian IOM Opent. Október 22-23-án a Pécsi-tó ad otthont, nyolc nemzet csaknem harminc versenyzőjét felvonultató regattának.