Weöres Szabolcs a Hirado.hu-nak adott interjúban elmondta, hogy hétéves kora óta vitorlázik, és a gyermekkori emlékei, első vitorlázós sikerei Csopakhoz, a Kereked Vitorlás Klubhoz kötik. Négy éve tart a felkészülése a november 10-én startoló, tizedik Vendée Globe-ra, amely során a kiemelten a Szerencsejáték Zrt., az MVM Zrt. és a MOL Új Európa Alapítvány támogatta. Hajója, egy 2008-as építésű IMOCA is a magyar olaj- és gázipari nagyvállalat alapítványa után kapta a New Europe nevet.
Szabolcs elmondta, hogy a hajó műszaki felkészítése október közepére befejeződött, így a rajt előtti napokban már csak a bepakolás, az ivóvíz- és élelmiszerkészletek feltöltése, a tartalék alkatrészek beszerzése volt hátra. Az élelmiszer, az ivóvíz és az alkatrészek megfelelő bepakolása, elhelyezése különösen fontos, hiszen hajón mindennek pontosan meghatározott helye van.
Arra a kérdésre, hogy mennyire kell őrültnek lenni egy ilyen kikötés nélküli, földkerülő vitorlás úthoz, azt felelte: „eléggé”. A magyar hajós hozzátette: „Franciaországban a tengeri vitorlázás természetes dolog. Európa egyik legnagyobb vitorlás nemzetéről van szó, óriási szakmai tudást halmoztak fel úgy a versenyzők, mint a versenyhajó-építés terén. Hatalmas elismerés számomra, hogy mostanra a franciák is elfogadtak. Látják és a helyén kezelik a teljesítményemet.”
Szabolcs ugyanis több, teljesen vagy részben francia szervezésű felkészítő regattán vett részt – köztük a Route du Rhumon, a Transat Jacques Vabre-on, a 48 órás Défi Azimuton és a New York Vendée-n. Ez nemcsak a felkészülésben, a tapasztalatszerzésben volt segítségére, hanem egyúttal a Vendée Globe szervezőinek feltétele is, ugyanis a nevezők az ilyen regattákon elért eredmények alapján vehetnek részt a nagy viadalon. „Eredményeim alapján a legjobb 40 vitorlázó között kellett lennem ahhoz, hogy indulhassak a Vendée Globe-on, ami sikerült” – mondta büszkén.
Weöres Szabolcs teljesítményéét nemcsak a hazai, de immár a nemzetközi vitorlás társadalom is egyre inkább elismeri. „Szerencsés vagyok, mert korábban a vitorlázás számtalan ágában kipróbáltam magam, némelyikben igen magas szintre jutottam. Számos kategóriában versenyeztem a dingitől a jégvitorlázáson át az Amerika Kupán induló, hatalmas tengeri versenyhajókig, 2007-ben pedig tagja voltam a dél-afrikai Amerika Kupa-csapatnak” – mondta. „Az elmúlt négy év egy nagyon komoly tanulási folyamat volt, amiben az egész életem benne van. Bízom benne, hogy mostanra sikerült annyi tudást felhalmozni, hogy biztonsággal részt tudok venni és célba tudok érni a Vendée Globe-on!”
A Vendée Globe háromszoros indulójával, Fa Nándorral való kapcsolatáról szólva Weöres Szabolcs úgy fogalmazott, hogy az nagyon jó. „Nándi a tapasztalatai révén rengeteget segít nekem a felkészülésben. Ez alatt sok apróságot értek, a helyes táplálkozástól kezdve a déli-óceáni vizeken való vitorlázásig. Én eddig még nem jártam a déli óceánokon, ezért rengeteg kérdés van bennem, hogy ott vajon mivel találom szemben magam. Nagyon könnyű például elmenni egy rossz irányba. Fa Nándi egyengeti az utamat; hagyja, hogy menjek a saját fejem után, de nem engedi, hogy rossz irányba forduljak.” Ugyanakkor hangsúlyozta: Fa Nándor nem a menedzsere, sokkal inkább a mentora.,
Weöres Szabolcs kemény, férfias versenyre számít, de a déli-óceánon való vitorlázást várja a leginkább. „Az északi Atlanti-óceán sem éppen könnyű terep, hiszen nagyobb a hajóforgalom, és ott is jönnek rendesen az időjárási frontok” – mondta az interjúban. „A déli óceánon viszont az jelenti a nehézséget, hogy nincs körülötted senki és semmi, és a tenger hullámzása is sokkal erőteljesebb. Hatalmas, emberi ésszel szinte felfoghatatlan távolságok vannak. Délen megközelítjük a jéghatárt, ahol akár a leszakadó jéghegyek is veszélyt jelenthetnek. Ez különösen izgalmas lesz majd a Horn-foknál. Egyébként a verseny rendezői figyelnek arra, hogy a jéghatár peremét elkerüljük, csak a szélén vitorlázzunk.”
„Azt szoktam mondani, hogy a szélcsendes napok a legnehezebbek. Amikor fúj a szél, megy a hajó, az sokkal nyugisabb olyan értelemben, hogy akkor csak a vitorlákkal, a széliránnyal, a haladásommal foglalkozom. Sokkal nehezebbek azok a napok, amikor nem fúj a szél, de keresni kell, hogy haladjak. Például a vitorlaváltásra jellemzően az ilyen szélcsendes időszakban kerül sor, ami fizikailag elég kemény munka. Haladni pedig muszáj. Olyan nincs, hogy állunk és süttetjük a hasunkat a trópusi napon!” – mondta a magyar vitorlázó.
Olvasóink a magyar vitorlázó földkörüli kalandjait Weöres Szabolcs Facebook-oldalán, illetve a verseny hivatalos honlapján (https://www.vendeeglobe.org/en) követhetik.