A Black Pepper Yachts a francia neoklasszikus vitorlások egyik legjelesebb képviselője. Manuard a sok újítást hozó Mini Transat hajói után közeledett a francia céghez és a legismertebb műve, a novemberben rajtoló Vendeé Globe esélyes magyar gyártású hajó, Armel Tripon hatvan lábas IMOCA-ja lett.
A Black Pepper 9,96 méteres Code 0 (zero) nevű hajója volt az első, ami a legmodernebb technológiákat ötvözte egy nagyon szép klasszikus formával. A vitorlásban találkozott a karbon és az elektronika egy kecses kutter formai szépségével. A cég ez után modernebb irány felé indult el, rengeteg formai és technológiai újítást átvéve a versenyvitorlázásból. Megszületett a Code # ami egy daysailer, kis utakra tervezett kedvtelési hajó, minimális belsőtérrel, elsősorban kikötő közeli élvezetes napi vitorlázásra. Ezt nevezzük ma talán kedvtelési célú, de sportos hajózásnak. A dekkborítások, az egyenes orr és a kutyaház kajüt itt is a klasszikus hajókra utal, a test és a rudazat teljesen karbonból készül és a legmodernebb vitorlázatot kapja. Ugyanezt a kicsiben kialakított neoklasszikus koncepciót viszi tovább a Code 1, a 12 méteres karbon hajó már oldalszárnyakkal is üzemelt, egyelőre kevés sikerrel. Majd érkezett a nagyobb testvér a Code 2 17,5 méteres hosszával, ebben már az elegáns kényelem és az óceáni vitorlázás minden szükséges eszköze megjelenik, tágas szalonnal és méretes lakosztállyal az orrban, nagyon ötletes és moder részletmegoldásokkal.
A francia cég minden hajójuknak egy felcsapható tőkesúlyt készített, így kikötésnél, vagy sekélyebb vízekbe horgonyzásnál ez nagyon praktikus és kedvelt a tulajdonosok körében. A Hyeres melletti Porquerolles-szigeten szoktak éves találkozót és kis versenyeket tartani a Black Pepper hajók, ahol az egyik versenyszám a partról indul és úszással kezdődik. A fövenyhez közel lehorgonyzott hajókhoz kell eljutni a legénységnek és ha mindenki a fedélzeten van indul a vitorlák felhúzása és a kis szigetet megkerülő verseny.
A legújabb Black Pepper hajó a földkerülőnél is nagyobb, a Code 3 már 25 méteres lesz és ahogy a cég teljes palettája, ez is a kápolnásnyéki Pauger Carbon üzemében készül. A karbonszálas testet szeptember elején adják át, de még egyes részletek kidolgozás alatt vannak – így kérdéses, hogy ennek az óriásnak is felhajtható tőkesúly rendszere lesz-e. Franciaországban zajlik az utómunka és szerelvényezése, itt kapja meg a végső színét és borításait is. A hajó méretével besorolható a Maxi Yacht kategóriába és várhatóan még idén vízre is kerül az első próbavitorlázásokra. Sam Manuard nagy titkolózással elkészült munkája a L’Occitane IMOCA földkerülő teste szintén a kápolnásnyéki üzemben épült, ez a hajó egészen új formai megoldásokat hozott a versenyvitorlázásba, amiről részletes cikket lehet olvasni a Vitorlázás Magazin legújabb számában. A koronavírus járvány miatt az újság ITT a digitális standon vásárolható meg.