Hajóbemutatók

Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk harmadik része az ötvenes és hatvanas évek pangását, a cirkálók fénykorát időszakát mutatja be.
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk második részében a 8R hajókkal foglalkozunk, amelyek legismertebb egysége a Tramontana, amellyel az első és mindmáig egyetlen női győztes, Gordon Evelyn diadalmaskodott.
Akik már vitorláztak távoli vizeken, azok láthattak már sok csodát: számos kikötőben se vége, sem hossza a hosszabbnál hosszabb luxusjachtok sorának. De vajon melyek a világ legdrágább vitorlásai? A therichest.com összeállításából megtudhattuk. Íme a lista – csak erős idegzetűeknek!
Ha valakinek fájt rá a foga, akkor rossz hírünk van: alig néhány nappal meghirdetése után el is kelt az 1962-es Gitana IV – méghozzá majdnem egymillió euróért.
Első ránézésre kevés a hasonlóság egy víziló és Luxusjacht rovatunk mostani sztárja között – a Kiboko Tres mégis a méretes afrikai jószágokról kapta a nevét. Alaposan megvizsgálva pedig nem is annyira érthetetlen a párhuzam, mint elsőre gondolnánk...
A nagy szakmai elismerést kiváltó SAOna 47-es után új modellt dobott piacra a francia Fountaine Pajot. Az Astréa 42-es majdnem mindent tud, amit a nagyobb testvére, ráadásul nálunk is forgalmazzák már. Előzetes bemutató egy racionális francia katamaránról.
Megálmodták az első luxus kétéltű hajót. A Carapace egy olasz dizájner hölgy műve, és lehet, hogy meg is valósul. Igény persze biztosan lenne rá, de ez még nem feltétlenül magyarázza meg, mire is jó egy ilyen méregdrága játékszer.
A Balaton vizét számos nevezetes hajó szelte az idők során, és szeli a mai napig. A Sirocco az egyike a legnagyobb és legszebb vitorlásoknak, és a második a három magyar építésű 75-ös cirkálók sorában – írja a Likebalaton.hu.