Hajóbemutatók

Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk ötödik részében az Assók, a klasszikus Liberák és a 11 M One Deisgn hajók következnek.
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk negyedik részében a nyolcvanas évek elején megjelent Akrosokat mutatjuk be, amelyek a maguk idején majdnem olyan újdonságnak számítottak, mint a majdani Assók... De róluk majd később.
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk harmadik része az ötvenes és hatvanas évek pangását, a cirkálók fénykorát időszakát mutatja be.
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk második részében a 8R hajókkal foglalkozunk, amelyek legismertebb egysége a Tramontana, amellyel az első és mindmáig egyetlen női győztes, Gordon Evelyn diadalmaskodott.
Akik már vitorláztak távoli vizeken, azok láthattak már sok csodát: számos kikötőben se vége, sem hossza a hosszabbnál hosszabb luxusjachtok sorának. De vajon melyek a világ legdrágább vitorlásai? A therichest.com összeállításából megtudhattuk. Íme a lista – csak erős idegzetűeknek!
Ha valakinek fájt rá a foga, akkor rossz hírünk van: alig néhány nappal meghirdetése után el is kelt az 1962-es Gitana IV – méghozzá majdnem egymillió euróért.
Első ránézésre kevés a hasonlóság egy víziló és Luxusjacht rovatunk mostani sztárja között – a Kiboko Tres mégis a méretes afrikai jószágokról kapta a nevét. Alaposan megvizsgálva pedig nem is annyira érthetetlen a párhuzam, mint elsőre gondolnánk...
A nagy szakmai elismerést kiváltó SAOna 47-es után új modellt dobott piacra a francia Fountaine Pajot. Az Astréa 42-es majdnem mindent tud, amit a nagyobb testvére, ráadásul nálunk is forgalmazzák már. Előzetes bemutató egy racionális francia katamaránról.