Hajóbemutatók

Mindenki elképedve látta az összetett 45. helyen befutni az 50. Kékszalag végén a Balaton legrégebbi hajóját, a Kishamist a mezőny talán legidősebb kormányosával, a 80 éves Hrehuss Györggyel. 21 órás eredményük hősi eposzba illik, illendő hát, hogy (ismét) bemutassuk a hajót és kapitányát.
Rekordokat és „leg”-eket hozott az idei Balaton Boat Show. A szakma krémje kint volt, és mindenki elégedett volt. A látogatók pedig sosem látott kínálatban gyönyörködhettek.
Még hogy elmúltak már azok a szép nyolcvanas évek, amikor mindenki magának épített hajót? Nos, ez még ma sem példátlan. A dolog nem kilátástalan, de nem is egyszerű. A technikai részletektől eltekintve most a kérdés szabályzási oldalát tekintjük át állandó jogi szakértőnk, dr. Csicsely Tamás segítségével.
A szezon vége felé új időszak veszi kezdetét: a hajóvásárlásoké. Gyakran felmerül a kérdés, hogy a vitorlást magánszemélyként vásároljuk-e meg, vagy jobban megéri a cégünk nevére beszerezni. A válasz számos egyéni körülménytől függ, de tény, hogy a céges hajóvásárlás egyre népszerűbb. Magazinunk állandó jogi szakértőjének cikkéből kiderül, mire kell ilyen esetben figyelnünk.
Rengeteg hajó, remek programok és látványosságok várják a látogatókat a jövő hétvégi Balaton Boat Show-n Balatonkenesén, a Kenese Marina-Portban.
Nem csak írásban számoltunk be magazinunk idei 4-es számában a Hanse 388-as menetpróbájáról, hanem negyvenéves fennállásunk során első alkalommal videót is forgattunk a hajóról Németh Enikő olimpikon szakértő segítségével. Íme az anyag!
Világújdonságok és minden korábbinál népesebb kiállítói flotta várja a látogatókat szeptember 7. és 9. között a Balaton Boat Show-n, a Kenese Marina Portban a 23. alkalommal megrendezendő seregszemlén ott lesz mindenki, aki számít.
Az autós magazinok mellett a hajós újságok újdonságokat bemutató cikkei tartalmazzák a legtöbb közhelyesnek tűnő mondatot a világon. Ez azonban csak részben írható a felületesség számlájára, gyakorta ugyanis túlságosan hosszas, akár a cikk terjedelmét meghaladó magyarázatra lenne szükség egy-egy állítás igazolásához. Ezért indítottuk el legutóbbi számunkban a nagyvitorla-travellerekről írt cikkünkkel azt a sorozatot, amelyben sorra megvizsgáljuk azokat a részleteket, amelyek fölött olykor sablonos mondatokkal suhanunk át. Ezúttal a kormányszerkezeteket vesszük górcső alá.
Kiállításon már megcsodáltuk és a látottak alapján már bemutattuk a Hanse palettájának egyik ékkövének számító 388-ast. Végre kivihettük pár órára, hogy Németh Enikő olimpikon társaságában kiderítsük, milyen is hajózni vele.
A szélviszonyokon kívül rengeteg dolog befolyásolja, mennyire lehet könnyű – vagy éppenséggel nehéz – a dolgunk vitorlázás közben, a kokpitban ülve. A kezelőszervek célszerű elhelyezése sokat segít, de persze van még néhány jelentéktelennek tűnő apróság, ami könnyítheti az életünket. Íme néhány ilyen!