LUXUSJACHT: Y7 Tripp 70

Igazán nemzetközi szépség az Y7 kódnevű csoda: amerikai tervezés német rendelésre és gyártásra, skandináv formavilággal, mediterrán marinákba. Attól feltűnő, hogy egyáltalán nem feltűnő. Méregdrága árcédulája teszi igazán különlegessé.

 

Szöveg: Vitorlázás Magazin, Kép: Michael Schmidt Yachtbau

Hatalmas, fényűző jachtok után most egy visszafogott szépséget mutatunk be magazinunkban. Mielőtt azonban bárki azt gondolná, hogy a már kinézett Bavariája, Hanséja vagy Beneteau-ja helyett inkább ezt a német csodát választja, ajánljuk, hogy nézze meg az árát! El fog kerekedni a szeme.

Az egyszerűség szépsége

Az egyszerűség gyönyörködtet – tartja a régi mondás, amely ma is igaz, legalábbis ezt látszik bizonyítani Luxusjacht rovatunk sztárja, az Y7 Tripp 70-es. A rendkívül letisztult formavilágú, 22 méteres vitorlás német gyártmány (mi más is lehetne?), a Michael Schmidt Yachtbau terméke. Formavilága azonban még a németesen praktikusnál is messzebb megy, első pillantásra skandinávnak tűnik. Pedig tervezője amerikai: korunk egyik új zsenije, Bill Tripp álmodta meg. Persze, nem teljesen szabad kézzel – de majdnem. A hajógyártó csupán annyit szabott meg: az új modell legyen egyszerű.
Nos, az lett.

„A hajógyártó csupán annyit szabott meg: az új modell legyen egyszerű. Nos, az lett.”

Hibátlan ikerlapát-rendszer

A teljes mértékben karbonból készült hajótest szuper-erős, és persze nagyon könnyű. A legújabb hidrodinamikai kutatások eredményeit felhasználva formált test stabilan és gyorsan szeli a habokat. A fordulékonyságról dupla kormánylapát gondoskodik. Ez a megoldás ugyan első hallásra némi hátrány jelent a kikötői manőverezésnél, de a tervező nem kötött kompromisszumot: két 75 lóerős Volvo Penta motorral hajtja meg a közvetlenül a lapátok elé épített csavarokat, így sikerült ezt a „kódolt” hátrányt kiküszöbölni.

A testhez háromféle tőkesúlyt választhatnak a vásárlók: van 3,3 méteres merülésű fix, 1,90-3,60 között merülő felhúzható és elérhető egy sportos változat is, amelynek mélyebbre helyezték a tömegközéppontját.

Baltával faragott formák

A fedélzet olyan, mintha egyetlen vonallal próbálták volna megrajzolni egy régi, homok-karcolós játékon: minden szögletes és sarkos, íveket csak elvétve találunk. A karakteres dizájn egyben praktikus is, a sík felületek megkönnyítik a közlekedést a fedélzeten.

A kokpit elképesztően tágas, a hajótest itt, a munkatérben éri el legnagyobb, majdnem hatméteres (!) szélességét. A két kormányállás a lehető legtávolabb került egymástól, annyira oldalra, hogy biztosan remek kilátással kecsegtet a kormányállás. Közvetlen mellettük, könnyen elérhető helyen vannak a nagyteljesítményű csörlők, amelyekkel minden hátravezetett kötelet kezelhet a skipper. És persze minden szükséges kötél hátra is van vezetve, a fock pedig önváltó, hogy ne legyen vele sok tennivaló a fordulókban. A kokpit alatt, a lehajtható fürdőplatform mögött helyezték el a felfújt állapotban szállítható csónakot.

Amilyen kívül, olyan belül is

A hajó beltere tökéletes összhangban van a külsejével: egyenes vonalak, puritán bútorzat, semmi csicsa. Bár a szalon képeit látva már-már az az érzésünk lehet, hogy az IKEA gardrób-részlege is hasonló látványt nyújt, a felhasznált anyagok minősége azért bőven kárpótolja azt, aki több pompára vágyik. A tervezők láthatólag arra törekedtek, hogy olyan hajóbelsőt alkossanak, amely egyáltalán nem tűnik hajóbelsőnek, inkább egy modern Pentouse Loft berendezését idézi. A bútorok nem csak könnyedek, hanem könnyűek is, sok helyen üreges falemezeket és műanyagokat használtak.

„a szalon képeit látva az az érzésünk lehet, hogy az IKEA gardrób-részlege is hasonló látványt nyújt, de az anyagok minősége kárpótolja azt, aki több pompára vágyik”

Az Y7-es egy alapkivitellel és négy elrendezési lehetőséggel rendelhető. A tulajdonosi kabin mindegyikben elől, az orrban van, de elég széles ahhoz, hogy egy félsziget-ágyat is be tudjon fogadni. A masterhez természetesen saját mosdóhelyiség is jár. Hátul, a kokpit alatt két másik, egyik szűkösebb és egy tágasabb kabint is kialakítottak, ezek is rendelkezhetnek saját belső fürdőszobával, de igény esetén négy hálóhelyes verziót is készít a gyártó – ebben a három hátsó helyiség egy közös, középső vizesblokkon osztozik.

Tudta? Az Y7 indulóára 1,8 millió euró, de a legjobban felszerelt verzió 2,5 millióba is fájhat.

Műszaki paraméterek:

Teljes hossz: 21.68 m
Vízvonal hossz: 20.35 m
Szélesség: 5.75 m
Merülés: 3.30 m (fix keel)

1.90 – 3.60 (mozgó keel)

Belső dizájn: MSY Design Team
Nautikai dizájn: Tripp Design Naval Architecture
Motorok: 2 x Volvo Penta 75 LE
Besorolás: A kategória
Férőhelyek száma: 8
Tömeg: kb. 28 t
Ballaszt: 9.6 t

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Ajánlataink