VOR: Tienpont maradt az AkzoNobelnél

SImeon Tienponttal a kormányánál vágott neki a Volvo Ocean Race első, Alicantéból Lisszabonig tartó szakaszának a holland AkzoNoble csapat.

SImeon Tienponttal a kormányánál vágott neki a Volvo Ocean Race első, Alicantéból Lisszabonig tartó szakaszának a holland AkzoNoble csapat.

Szöveg: Simon István Képek: Török Brigi/BrigiPix

Alig egyetlen nappal az első kikötői verseny előtt komolyan veszélybe került az AkzoNobel csapat részvétele a Volvo Ocean Race 2017-18-as kiadásán, miután a főszponzor felbontotta a szerződést Simeon Tinepont skipper menedzsment-cégével, amely a csapat operatív tevékenységét koordinálta. Ugyanakkor felajánlották számára, hogy skipperként maradhat a csapatnál – de ezt a veterán vitorlázó elsőre visszautasította. Az ügy körül kitört nyilatkozat-háború után azonban végül mégis Tienponttal a kormánynál vágott neki az útnak a csapat. Az ügyről következik munkatársunk helyszíni riportja:

Simeon Tienpont

Egy héttel ezelőtt, október 14-én robbant a bomba: a Volvo Ocean Race újonc csapata, a Team AkzoNobel lapátra tette szkipperét, Simeon Tienpontot. Olyan volt ez, mintha a Juventus három nappal a BL-döntő előtt kitette volna Gigi Buffon szűrét, vagy ha a McLaren a Spanyol Nagydíj előtt felmondott volna Fernando Alonsónak.

A csapat nem szolgált magyarázattal, sajtóközleményükben csupán annyit árultak el, hogy a kétszeres Amerika Kupa-győztes holland „szerződésszegést követett el”. Nem sokkal később Tienpont utódját is megnevezték: az új-zélandi Brad Jackson lett a kiválasztott, akinek neve nem ismeretlen a VOR követői számára, hiszen eddig háromszor nyerte meg a nagy Földkerülő viadalt.

Ismét minden a feje tetejére állt azonban vasárnap reggel, amikor a VOR szervezői néhány órával a start előtt bejelentették, hogy Tienpont és az AkzoNobel csapat „tisztázta a félreértéseket”. Vagyis, az eredeti terveknek megfelelően mégis Tienpont dirigálja majd a holland, brit, bermudai, ausztrál és portugál hajósokból álló legénységet!

„Semmiképp sem vet jó fényt egy csapatra, ha a csapatkapitány néhány nappal a verseny előtt elhagyja a legénységét” – mondta a Vitorlázás.hu kérdésére Király Zsolt, a többszörös Centomiglia-győztes Raffica szkippere, aki stábunkkal együtt a helyszínről követi a VOR 2017/2018-as rajtjának eseményeit. „Egy ilyen komoly versenyre legalább egy évig készülnek a csapattagok, az utóbbi 3-4 hétben folyamatosan együtt edzettek. Ezek a hajók szerkezetileg eléggé egyformák, viszont a finomhangolásukban, az apróságokban – például a kötelek elvezetésében, a bekötési pontok kialakításában, vagy az árbóc stágolásában – sokat számíthat egy jó szkipper tapasztalata” – tette hozzá a Vitorlázás Magazin szakértője.

Holland szakújságíró kollégák bevonásával mindent megtettünk Alicantéban, hogy fényt derítsünk Tienpont rejtélyes menesztésének, majd visszatérésének okára – de továbbra is inkább csak a találgatások maradtak. Az a legvalószínűbb, hogy Tienpont még az Amerika Kupára vonatkozóan kötött szponzori szerződést egy céggel, amelyet ő teljesíteni akart, ez azonban nem fért bele jelenlegi munkaadója felfogásába. A holland szkipper felfüggesztése után perrel fenyegette meg az AkzoNobelt, amely – a csapat érdekeit, illetve a legénység megnyugtatását szem előtt tartva – az utolsó pillanatban belement a kompromisszumba.

Miután egy hét hónapig tartó földkerülő verseny komoly pszichológiai hatásokkal is jár az emberekre nézve, reálisnak tűnik az a felvetés, hogy maga a legénység jelezte: bármennyire is rátermett hajós az új-zélandi Brad Jackson, ők jobban tudnának teljesíteni a megszokott kapitányuk irányítása alatt.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink