VOR: mindjárt kiderül, ki nevet a végén!

Egy órán belül célba érhet a Volvo Ocean Race mezőnye az utolsó szakaszon. Vajon meg lehet még verni a spanyolokat?

Egy órán belül célba érhet a Volvo Ocean Race mezőnye az utolsó szakaszon. Vajon meg lehet még verni a spanyolokat?

Sosem volt még olyan szoros verseny  VOR története során, mint most. 40 mérfölddel a végcél előtt még mindig három csapat esélyes a végső győzelemre. A legjobb lapjai persze a tabellát vezető MAPFRE csapatnak van, de a Brunel és a Dongfeng esélyei sem olvadtak még el teljesen a hűvös északi vizeken.

A göteborgi rajt után szinte azonnal a Dongfeng állt az élre. Az összetettben mindössze 2 pontnyi lemaradással a harmadik helyen álló kínai-francia csapat jó 50 mérföldön át őrizte a vezetést, és úgy tűnt, hogy ismét hozza azt a félelmetes tempót, amelyet a verseny korábbi szakaszain láthattak tőlük az ellenfelek. De a MAPFRE hamar beérte őket, és ekkortól fej-fej mellett haladt a két hajó a Göteborgtól észak-nyugatra elhelyezett első fordulótól a Dánia keleti partjánál lévő aarhusi bójáig tartó 300 mérföldön át mindvégig legfeljebb félmérföldnyi különbséggel.

Ez a helyzet nem sokat változott a Dán félsziget megkerülése közben sem, legfeljebb annyiban, hogy az ötödik helyen álló, és a végső győzelemre szintén esélyes Brunel kezdte ledolgozni az első 300 mérföldön összeszedett 22 mérföldes hátrányát, immár 11-12 mérföldes lemaradásban hajózva a két éllovas mögött. A Dánia partjai mentén dél felé vezető szakaszon a MAPFRE mindent elkövetett, hogy növelje előnyét a Dongfeng előtt: 300 mérföldnyire a céltól már 3 mérfölddel vezettek. Közben a Brunel 8 mérföldnyire zárkózott fel…

Ekkor a MAPFRE, az AkzoNobel, a Brunel és a Vestas elkezdte a befordulást Hága felé, míg a Dongfeng, a TTP és a Scallywag egyenesen délnek tartott a Dán partok mentén.

Kezdetben úgy tűnt, hogy azoknak áll a zászló, akik levágták a kanyart, és a rövidebb utat választották – de aztán a part mentén araszolók egyre inkább érzékelhető sebességelőnyre kezdtek szert tenni, így már nem tűnt akkora hátránynak az általuk bevállalt hosszabb útvonal. A Dongfeng ugyan 36 mérföldnyire volt a MAPFRE mögött 132 mérfölddel a cél előtt – de 2-3 csomóval nagyobb tempóval haladt. Ennek köszönhetően 35 mérfölddel a cél előtt a kínai-francia csapat lemaradása már csak 11 mérföldre csökkent – és a legfrissebb komputeres modellszámítások szerint ők futhatnak be elsőként. De persze a Brunel is csupán egyetlen mérföldnyi hátránnyal követi a spanyolokat… Tovább bonyolítja a képet, hogy jelenleg az AkzoNobel áll az élen!

Vagyis még mindig bármi megtörténhet…

 

 

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink