Őrzi első helyét a MAPFRE a Volvo Ocean Race második szakaszán 1300 mérföldnyire a céltól. A spanyolok azonban kezdhetnek aggódni a Dongfeng menetelése miatt…
Egyetlen irányváltás nélkül, nyílegyenesen, 20 csomó körüli sebességgel száguld keleti irányban a VOR mezőnye Fokváros felé. A korábbi taktikai harcok helyett immár sima gyorsasági verseny zajlik, amelynek során mind jobban kiütköznek a csapatok sebességpotenciáljai közötti különbségek. Így a MPAFRE mögött jelentősen át is alakult az üldözők mezőnye.
Talán a hosszútávfutóktól vette át a Dongfeng csapat azt a stratégiát, hogy csak szinte karnyújtásnyira a céltól kezdenek sprintelni. Az első szakaszon is a verseny utolsó harmadán kapcsoltak rá, és a második etapon, Fokváros felé is csak most kezdtek belehúzni. Persze, van is miért, hiszen három nappal ezelőtt taktikai hibát követtek el, amikor sokkal később fordultak, mint a mezőny többi tagja, így sebességet vesztettek és a negyedik helyre estek vissza. Azóta viszont kihozzák a hajóból azt a pici sebességfölényt, ami már a VOR 2017-18-as végeredményébe nem számító nyári Leg Zerón is mutattak (no meg az első szakasz végén), és folyamatosan zárkóztak fel az élmezőnyhöz. A Team Brunel 36 órán keresztül őrizte a másik helyét a MAPFRE mögött, de ismét sebesség-gondokkal küzdenek (akárcsak a Leg1 során, amelyen csak Caffariék TTP-jével versenyeztek az utolsó előtti pozícióért!), és ismét nem értik, hogy miért. Tegnap lopakodó üzemmódra váltottak, de ez csak arra volt jó, hogy nem lehet pontosan tudni, mikor is húzott el mellettük a Vestas és a Dongfeng – mert mire visszakerültek a trackerre, addigra már a negyedik helyen álltak.
A Dongfeng viszont ismét igazolta, hogy nyers tempó tekintetében csak ők vannak pariban a spanyolokkal, hiszen az elmúlt 24 órában nem csak a második helyig jöttek előre, hanem majdnem felére csökkentették elmaradásukat a mezőnyt vezető MAPFRE mögött. A Vestas lassan, de lemarad mögöttük (kedden este 2,4 mérföldnyi volt a hátrányuk), a Brunel pedig további hat mérföldnyi távolságból követi őket. Az ötödik helyen hajózó AkzoNobel a magányos középmezőny +40 mérföldes hátránnyal, de jó 30 mérfölddel a sereghajtó páros, az egymás közelében hajózó Scallywag/TTP-duó előtt.