Pünkösdi Regatta - változatos időben

Ahogy minden évben, úgy az idén is remek hangulatban zajlott a Balaton második legnagyobb versenye, a Pünkösdi Regatta. A szoros versenyeken a mezőny tagjai igyekeztek kipuhatolni esélyeiket a Kékszalag előtt – változatos tapasztalatokkal és eredményekkel.

Ahogy minden évben, úgy az idén is remek hangulatban zajlott a Balaton második legnagyobb versenye, a Pünkösdi Regatta. A szoros versenyeken a mezőny tagjai igyekeztek kipuhatolni esélyeiket a Kékszalag előtt – változatos tapasztalatokkal és eredményekkel.

Aki azért látogatott el a Pünkösdi Regattára, hogy jól érezze magát a keszthelyi kikötő kellemes vásári forgatagában, az az idén sem csalódott. A népes flotta többszáz fős legénysége napokig együtt volt, így mint mindig, úgy ezúttal is kiváló alkalom nyílt mindenki számára az ismerkedésre a vitorlástársakkal.

Aki viszont azért érkezett, hogy kipuhatolja, mi a helyzet a mezőny erőviszonyaival a Kékszalag előtt, az nem feltétlenül lett okosabb. Egyrészt azért, mert a nagy esélyesek közül sokan nem jöttek el. Vagy mert még nem álltak készen, vagy szándékosan nem akartak részt venni a közös tesztnek is felfogható versenyen, hogy takargassák lapjaikat – így nem indult például Vándor Robiék új AC45-öse vagy az Evergreen, amelyet idén Király Zsolt kormányoz majd a Kékszalagon. Mások pedig vagy nem a végleges legénységükkel, vagy nem saját hajójukkal álltak rajthoz (így tett például Litkey Farkas is). De legalább az időjárás elég változatos volt ahhoz, hogy mindenféle körülmények között lássuk menni a hajókat – hiszen gyenge, illetve nagyon erős szélben is ment a mezőny. Így érthető, hogy az eredmények is meglehetősen változatosak lettek a három nap során.

Az első napon a Kaiser Kristóf által kormányzott AC45-ös nyert az Opel Fifty-Fifty előtt. Eleinte az évadnyitó versenyt nyerő, idén remek formában lévő Black Jack vezetett, de az erősebb szél nem nekik kedvezett – hanem inkább az MKB Extreme Sailing Team-nek, amely a Fifty-Fiftyvel csatázva győzött az új AC45-össel. A harmadik helyen Váradi Szabó János Ventilo 28-asa, a negyediken pedig a Litkey Farkas által kormányzott Extreme 40-es ért be. A második napon már az Opel Fifty-Fiftynek jött ki legjobban a lépés: Józsa Marciék ha nem is teljesen simán, de azért elég meggyőzően nyertek a Váradi Szabó János által kormányzott Ventilo 28-as és Litkey Farkasék előtt, míg a Black Jack egyet javítva előző napi eredményén negyedikként futott be. Kaiser Kristóféknak csak az ötödik hely jutott – a gyenge szél nem nekik kedvezett.

A harmadik napon az erős szél kavarta meg a mezőnyt. A Black Jack fel is borult – így Nagy R. Attiláék végül nem tudták tovább javítani az előző két napi teljesítményüket. Az Opel Fifty-Fifty ismét nyert, Kaiser Kristófék és Litkey Farkas Bogija előtt.

Az egytestű kategóriában a Liberák csatáztak. Az első napon a Raffica nyert, de Király Zsoltéknak a folytatásban be kellett érniük a második hellyel a Principessa mögött. Összetettben a Princi nyert, mivel Királyék a harmadik nap erős szelében nem álltak rjathoz.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink