A balatoni Kékszalag 84 éves történetében még sohasem állt fel ilyen erős mezőny, mint ebben az évben. Összeállításunkban bemutatjuk, hogyan és milyen technikával készültek fel a legnagyobb esélyesek a jubileumi, 50. összecsapásra.Sorozatunk a Vitorlázás Magazin mostani, 2018/4-es számának cikkére épül.
Sport
Már csak egy hét van hátra a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjig, amelyre rekordszámú - több mint 600 - indulót vár a szervező Magyar Vitorlás Szövetség. A verseny esélyesei közé tartoznak a legkorszerűbb technológiával épült katamaránok. Nagy kérdés, hogy megdől-e a jelenlegi alig több mint 7 órás időrekord.
Az idén két Amerika Kupás AC45 katamarán is érkezett a Balatonra. A vitorlázás Forma 1-eseinek tartott kéttestűek nem titkolt célja a Kék Szalag megszerzése, és a hazai viszonyok újrarendezése. Ezek közül az egyik, az RSM2 vadonatúj, a balatoni viszonyokra tervezett vitorlázatot is kapott. Ennek a hajónak az első vízre szállásainál voltunk ott, élesben, hogy megpróbáljuk kideríteni, mire lesznek képesek ezek a hajók a többiekkel szemben.
Kövess minket a Facebookon!
- 3+1 tipp, ha a divatos rusztikus stílus szerint gondolod újra az otthonod
- Turizmus és vendéglátás a Balatonnál: A legkeresettebb szakmák a Jooble szerint
- Hogyan változott az éves autópálya matrica ára 2025-re?
- Rendőrség: nem történt vonatgázolás
- A bejgli balatoni művésze: Vadócz Jenő
- Különleges arcát mutatta a Balaton, csodás fotók készültek róla
- Félelmetes videó a Balatonföldváron a vasúti átjáróban