Sport

Alsóörsön rendezték az idei szezon harmadik Bahart Regatta fordulóját. Élénk északi szél fújt a szombati tízórás rajt időpontjában. 43 hajó sorakozott fel a rajtvonalon.
A 7. helyen végzett az egyetlen csütörtöki futamban a Gyapjas-Gyapjas kettős Aarhusban, a kvótaszerző világbajnokságon. A Litkey-Rácz egység a 25. helyen zárt. A finn osztályban Berecz Zsombor futamában a 13. helyen végzett.
A szélkormány meghibásodása miatt meg kellett állnia és műholdas telefont is kellett használnia a Golden Globe Race magyar résztvevőjének, Kopár Istvánnak. A versenyrendezőség azonban ezúttal elnéző volt.
Nem túl látványos, de meglehetősen izgalmas, taktikus versenyt hozott a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíj. A győztes a svájci Safram lett, a tizenháromszoros nyertes Litkey Farkas ezúttal a második helyen ért célba, a haramdik pedig az Opel Fifty-Fifty csapata lett. A verseny időrekordja nem dőlt meg, de a nevezők sosem volt még ilyen magas, majdnem világrekord lett.
A jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjra 682 nevezés érkezett, ami rekord a verseny 1934 óta íródó történetében. A svájci Safram futott át elsőként a balatonfüredi célvonalon, másodikként a PreVital, harmadikként pedig az Opel Fifty-Fifty. Péntek reggel 7 óráig befutott az első 60 hajó, de még csak befutási sorrend, a hivatalos végeredményt később publikálja a Magyar Vitorlás Szövetség.
A keleti medencében még gyenge szélben araszolt a mezőny, de a tihanyi cső után megindultak az élen hajózó katamaránok az 50. Kékszalagon. Jelenleg a Safram vezet, nyomában Litkey Farkas PreVitalja. Helyzetjelentés.
Felépült Füreden a versenyfalu, a hatalmas kivetítő és a színpad is a helyén. A versenyzők is készen állnak, és mindenki izgatottan készül a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjra – derült ki a verseny szerdai sajtótájékoztatóján, ahol bepillantást nyerhettünk a csapatok fejlesztéseibe is.
A balatoni Kékszalag 84 éves történetében még sohasem állt fel ilyen erős mezőny, mint ebben az évben. Összeállításunkban bemutatjuk, hogyan és milyen technikával készültek fel a legnagyobb esélyesek a jubileumi, 50. összecsapásra. Sorozatunk a Vitorlázás Magazin mostani, 2018/4-es számának cikkére épül.