Rekordszámú nevező vágott neki a hétvégén az Optimist és a 29er osztályok balatonfüredi BYC-ben rendezett országos bajnokságának. Az optimisteseknél abszolútban Szabó Roni Oszkár (EGIS SE), a 29er-eseknél pedig a Jeney Máté – De Jonghe Arthur páros (SVE) nyert.
Szeptember utolsó napjaiban rendezte meg a Balatonfüredi Yacht Club (BYC) a Magyar Vitorlás Szövetséggel (MVSz) együttműködésben a Rooster 29er – Optimist Open Hungarian National Championships and Trophyt, azaz az Optimist és a 29er osztályok országos bajnokságát – számolt be róla a hunsail.hu.
A verseny rekordot döntött az indulók számát tekintve: 161 optimistes vitorlázó nevezett, a 29er osztályban pedig 19 páros indult. Az Optimist osztályban az abszolút győztes Szabó Roni Oszkár, az EGIS SE versenyzője lett; második helyen végzett Borda Levente – Spartacus Vitorlás Egylet -; a harmadik pedig Fehér Boróka, a Balatoni Yacht Club (BYC) versenyzője lett. A 29er osztályban a Jeney Máté – De Jonghe Arthur páros (Spartacus Vitorlás Egylet) szerezte meg a bajnoki címet. Ezüstérmesként zárt az Izsák Botond – Nyári Dániel Zsolt kettős (Kereked), a harmadik helyen pedig Ralovich Dávid és Badar Bence (KEREKED-SVE) kettős végzett – közölte a versenyszervező klub, a BYC a hunsail.hu-val. (A 29er osztályban első helyezést elérő Jeney Mátéval és De Jonghe Arthurral az egyesületük, az SVE interjút készített, ez október 3-án szerdán lesz olvasható a hunsail.hu-n.)
Szelek, borulások, szünetek, küzdelmek
A négynapos verseny során két napon sikerült futamokat rendezni: a 29er-pályán összesen 9, az optimistes pályán pedig 6 futamot teljesítettek a fiatal vitorlázók. Az első versenynapon stabil szélben, mindkét osztálynak sikerült teljesíteni az aznapra tervezett futamszámot. Szám szerint, az Optimist osztály mindkét csoportjának 3 futam, a 29er osztálynak 4 futam jutott. Az Optimist pályáért Fluck Benedek versenyrendező felelt. A 10-12 csomós szél egészen a harmadik futamig kitartott, amikor is 6-7 csomóra esett vissza, így rövidebb pályán kellett futamot indítani. A feketezászlós rajtok ellenére is sok büntetést kellett kiosztani. A 29er pályán hasonló időjárási viszonyok mellett pörögtek a futamok, stabilan 10 csomó körüli, friss szélben. A középmezőnyben szoros csaták folytak a helyezésekért. Majdnem minden futamra jutott borulás is, egyeseknek tehát küzdelmes volt az első versenynap.
Pénteken nem lehetett futamokat rendezni, szombaton a 29er-pályán 5 futamra került sor, erős, forgolódó északi szélben. A rajtok fegyelmezettek voltak, a mezőny élén izgalmas csaták zajlottak. Borulásokból ezúttal sem volt hiány. Voltak azonban egységek, akik felmérve a helyzetet, ilyen szélerősség mellett inkább nem jelentek meg a versenypályán. Az optimisteseknél élénk, néhol erős északi szélben folyt a szombati na. Első próbálkozásnál leállt a szél, ezért a parttól távolabb kellett vinni a mezőnyt. Végül mindkét csoportban sikerült 3 futamot rendezni. Általánosságban elmondható, hogy a csoportok fegyelmezetten rajtoltak. A mezőny nagy része borulás- és merülés- mentesen teljesítette a futamokat. Az utolsó napon, vasárnap sajnos hiába várta a szelet a mezőny, így nem voltak futamok.
A díjátadó ünnepségen Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) főtitkára és Berecz Zsombor olimpikon, világbajnok vitorlázó adott át díjakat. Köszönő beszédet mondott Ralovich Gábor az Optimist Osztályszövetség elnöke és Cserép Csaba a 29er osztályszövetség elnöke is. A versenyzőktől a versenybíróság nevében Böröcz Bence zsűrielnök búcsúzott, a rendezőséget pedig Fluck Benedek képviselte.