Véget ért tegnap a GeneralCom Nagydíj, a Nagyhajós bajnokság első fordulója, amelyen hat osztály bajnokságát sikerült magas színvonalon megrendezni.
A nagyhajós bajnokságok történetében gyakran megesett, hogy a júliusi, augusztusi kánikulában kiszenvedett kevés gyengeszeles futam alapján született eredmény. Még akkor is, amikor a bajnokságok egy hétig tartottak. Most viszont négy nap alatt, még egy teljesen szélcsendes nappal együtt is kilenc és tízfutamos, összességében jó szeles bajnokságon van túl 6 hajóosztály 62 csapata. Köszönhetően a versenyt rendezők igyekezetének és szaktudásának is. A kezdeti nehézségek után a verseny második felében az időjárás is kitett magáért és friss szelekkel szolgált.
A versenyt vezető és az A-pályán intézkedő Farkas Péter, illetve a B-pálya főnöke Igali Csilla vezetésével a rendezőség mindvégig nagyszerűen reagált az időjárás által kínált lehetőségekre. Az első két napon lebonyolított három gyengeszeles futam után a hétvégén fújó friss, olykor erős észak-északnyugati szelekben is maximálisan kihasználták a lehetőségeket, rendre jól reagálva, ha kellett pályát módosítva a szél természetes lengéseire és kihagyásaira. Az egyes pályákon további 7 illetve 6 futamot megrendezve tették emlékezetessé a GeneralCom Nagydíjat, az idei nagyhajós bajnokság első fordulóját.
Az első napi gyenge szelekben kialakult eredményeket egyes osztályokban alaposan felforgatta a hétvégi friss szél, míg másoknál az mutatkozott meg, hogy a bajnokok minden körülmények között a legjobbak.
Az A-pályán a legnépesebb, 13 hajós 8M OD osztályban bajnoksághoz méltó nagy küzdelem folyt az érmekért. A gyengeszeles nap után Pfeningberger András csapata állt az élen, megelőzve Oroszlán Péteréket és az első futamon győztes Fináczy Péter hajóját. A szombati nap aztán Oroszlán Péteréké volt, akik zsinórban három futamot nyerve átvették a vezetést, miután Pfeningbergerék egy korai rajt után csak harmadik helyeket értek el. Vasárnap aztán csaknem minden újra megváltozott, miután az első két futamot Fináczy Péterék nyerték, és átvették a vezetést az összetettben. Ám a tizedik, utolsó futamon 5. helyen értek célba. Pfeningberger András hajója újra győzött, visszaelőzve Fináczy Petiéket, de mivel Oroszlán Péter és csapata a második helyre hozta a célba a Viper American Crew-t, így egypontos előnnyel mégis ők szerezték meg a bajnoki címet.
A 11 méteres One Design végeredményét nézve a pontazonosság az első két helyen szoros versenyt sejtetne, de éppen ellenkezőleg. Mivel a tízfutamos versenyen a két legrosszabb futam eredménye kiesik, így Kátai Péter csapata (Lycka) öt futamgyőzelemmel és három jó hellyel már a nyolcadik futam után bajnoknak mondhatta magát. Nem is indultak az utolsó két futamon. Az ezüstérmes Czap Zoltán hajója az Obsession lett, akik matematikailag, amit lehetett megtettek ezen az utolsó két futamon is, és futamgyőzelmeikkel kialakították a pontazonosságos végeredményt. Ez a két csapat fölényesen uralta a 11M OD versenyt. Bronzérmes a Fortély nevű hajó lett Mucsi László kormányzásával.
Elliott 770-ben hat futam után úgy festett, hogy Fischer Dezsőék a Nomáddal símán bezsebelik az aranyérmet. Az első napon két gyengeszeles futamgyőzelmük után ugyan egy korai rajttal eltűntették magukat a lista éléről, de szombaton hármat nyertek zsinórban. A késő délutáni futamon vesztettek először. Ám ezzel Bootytime lett, és ettől fogva minden hátralévő futamot Koncz Ádámék nyertek, és ezzel a bajnoki címet is. A bronzérmet az egyenletesen dobogós helyeket elérő, Nagykovácsy Tibor vezette Il Gatto érdemelte ki.
A B-pályán Scholtz 22-esben az első három futam után még Majoross Bea vezetésével a Metálka vezetett fölényesen. Ám az erősebb szelekben változott a helyzet. A szombati napon már Veisz MIklós és Gecse Balázs csapatai osztoztak a futamgyőzelmeken. Utóbbiak pedig vasárnap folytatták a szombat délután elkezdett nyerő sorozatukat, bezsebelve ezzel a bajnoki címet.
25-ös Jolléban a hajókat is gyártó T-Jolle csapat, Tönkő Gáborék vezettek az első nap után, ami a korábbi eredmények alapján papírformának megfelelő állás volt, de őket a második futamot meg is nyerő Pomucz Tamás vezette Vica űzte. Tamás bármennyire kevesebbet is vitorlázik 25-ös Jolléval, mégis csak az 1989-es FD Európa-bajnokról van szó. Szombaton aztán háromból kétszer le is győzték a T-Jolle csapatot, és a vasárnapi elsőt megnyerve már az élre is álltak összetettben. De Tönkő Gáborék tudtak újítani, és megnyerve az utolsó két futamot aranyérmesek lettek. Bronzérmes a jó öreg Fabatkát vitolázó csapat lett Kalsbeek-Dobóczi Anna kormányzásával, akik a mezőnyből legalább náhány alkalommal bele tudtak szólni az első kettő párviadalába.
15-ös Túrajolléban abszolút egyértelmű volt a helyzet kis és nagy szélben egyaránt. A Bobó, vagyis Barcza György, Birinyi Gábor és Dobrovits Máté kilenc futamból csak egyetlen egy alkalommal nem értek elsőként a célba. Összetettben második Miklós Tibor csapata lett a Csérrel, harmadik pedig az azt a bizonyos egyetlen futamot nyerő Hajdú Gáborék a Yorickkal.
Szombaton a bajnokságaikat vitorlázókhoz csatlakozott az A-pályán még hat J24-es, akik ranglistaversenyt futva teljesítettek 6 futamot. Győzött Makai Gábor vezetésével a Team Euline.
Fotók: Mag Andrea – MVSz