Háromesélyessé vált a VOR a Brunel újabb győzelmével

Visszavágott a Brunel a newporti vereségért a spanyol csapatnak, hiszen a sárgák minimális előnnyel verték a MAPFRÉT a Volvo Ocean Race göteborgi befutóján.

Visszavágott a Brunel a newporti vereségért a spanyol csapatnak, hiszen a sárgák minimális előnnyel verték a MAPFRÉT a Volvo Ocean Race göteborgi befutóján.

Szöveg: Vitorlázás Magazin, Fotó. VOR

Bár Bouwe Bekking, a sárga holland csapat skippere a VOR tizedik szakasza előtt még azt nyilatkozta, hogy nem gondolnak a győzelemre, csak a legjobbat szeretnék kihozni magukból és a hajóból, a göteborgi befutó után ideje elkezdeniük a végső diadalra fókuszálni. A Brunel ugyanis remek formában van: az utóbbi négy versenyből hármat is megnyertek. És a negyediket is majdnem behúzták, hiszen alig pár száz méterrel a cél előtt verte meg őket Newport kikötőjében a sorozatot mindeddig uraló MAPFRE. A remek hajrának köszönhetően a sárga csapat lépett előre a spanyolok első számú kihívójának, hiszen négy futam alatt 16 (!) pontot hoztak rajtuk, és immár pontazonossággal, a nagy riválissal vállvetve vezetik a bajnokságot.

Az utolsó, Göteborgból Hágába vezető szakasz előtt három csapatnak van érdemi esélye a győzelemre. Az állás nagyon szoros, hiszen a 65-65 ponttal rendelkező MAPFRE és Brunel mögött alig egyetlen egységgel van csupán lemaradva a 10. etapon csak a 4. helyen célba érkező Dongfeng is. A kínai-francia csapat csak akkor nyerhet az összetettben, ha legalább két hellyel a két vetélytársa előtt ér célba Hágában, míg a MAPFRE és a Brunel között egyszerű a képlet: aki előrébb végez, az az összetett tabellán is előrébb lesz. Rajtuk kívül más azonban már nem esélyes a végső sikerre, hiszen a negyedik helyen álló másik holland csapat, az AkzoNobel mindössze 53 ponttal rendelkezik – és mivel az utolsó győzelemért 7 pont jár, így már akkor sem lehet bajnok, ha mindhárom riválisa feladná a versenyt. (Ami amúgy sem túl valószínű…)

A spanyol csapat ezúttal nem tudta megelőzni a cél előtt a Brunelt

A szoros állás ellenére még mindig a MAPFRE számít a favoritnak, hiszen a kikötői versenyek sorozatát is ők vezetik. Ennek csak akkor van persze jelentősége, ha két csapat között pontazonosság alakulna ki, ekkor az in-port futamok tabelláján jobb helyen álló csapat lesz a győztes. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha az utolsó szakaszon a Dongfeng nyerne, és a MAPFRE a harmadik helyen érne célba, pontazonosság mellett akkor is a spanyoloké a végső diadal a stadionversenyeken elért eredményeiknek köszönhetően.

A Volvo Ocean Race utolsó három futamáról a Vitorlázás Magazin következő, július 16-án megjelenő  2018/4-es számában olvashatnak részletesen.

 

 

 

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink