Minden korábbinál több, összesen 36 hajó állt rajthoz az augusztus 7-én rendezett, jubileumi, 10. Zöldszalag Regattán a Balatonfői Yacht Club kikötője előtti vízterületen. A cél ezúttal is a keleti medence megkerülése volt egy tájékozódási verseny keretében. A délben, szélcsendben induló verseny mezőnyének nagyjából fele a déli, másik fele az északi part felé vette az irányt, hogy Füred és Siófok vonalában fordulva, a kijelölt 10 bóját megkeresve és érintve visszatérjen a kenesei kiindulóponthoz.
A tavalyi versenyen Vándor Róbert a Kékszalag-győztes RSM csapat kormányosa is rajthoz állt és kategória-győzelmet aratott, az idén mégis nagyobb meglepetés született: egy Lampuga típusú elektromos SUP-pal értek célba elsőként a hajóversenyen. (Igaz, mint megtudtuk, ehhez három teljesen feltöltött akkumulátorpakkra volt szükség.) Magukat a rendezőket is meglepte, hogy a hajóversenyt nem hajó, hanem egy jetboard nyerte, de mint a verseny utáni Facebook-bejegyzésükből kiderül: a kiírás értelmében erre lehetőség volt – mivel a Zöldszalag meghirdetésekor még nem gondoltak arra, hogy létezhetnek olyan eszközök, amelyek elektromos hajtásúak ugyan, mégsem hajók. (Ami szintén jól bizonyítja, milyen gyorsan fejlődik a technika…)
Az idei jubileumi verseny 36 hajó állt rajthoz, ami az eddigi nevezési rekord. Tíz évvel ezelőtt, az első versenyen még csupán 12 hajó indult. De nemcsak a résztvevők száma nő évről évre, hanem a felvonuló flotta is mind változatosabb – amit nem csupán a lampugás győzelem igazol, hanem az is, hogy hét gyártó hajóit is felismertük a mezőnyben. A többséget adó Wia modelljein kívül volt Bayliner, Stickl, Regal, E-Kraft, Narke és Parker is – mi jól jelzi a balatoni elektromoshajópark mind változatosabb összetételét.
A résztvevőket külön kategóriákban értékelték, hiszen a kisebb, gyengébb motorral hajtott elektromos hajók nem tudnák érdemben felvenni a versenyt a nagyobb és gyorsabb egységekkel. Összesen 11 kategóriában hirdettek győzteseket, de sokkal többen örültek a végén, hiszen ez a rendezvény nem annyira a versenyzésről, mint inkább a közös túrázás élményéről szól.
„Az első versenyen még az volt a legnagyobb kihívás az indulók számára, hogy vajon végig bírja-e majd az akkumulátorcsomagjuk a távot, ezzel szemben az utóbbi években az okoz problémát a rendezőknek, hogy miként sorolják egyre több osztályba a nagyon különböző hajókat az igazságos eredmények érdekében” – mondta Viszkei András, az elektromos hajókat gyártó Aqwia Kft. alapítója és a verseny ötletgazdája.
A 2012 óta rendezett versenyeken már több mint 630 hajó indult.