Május végén jön a D-ONE világbajnokság

Újabb rangos nemzetközi vitorlásverseny lesz hamarosan Balatonfüreden: május utolsó hétvégéjén rendezi a Balatonfüredi Yacht Club a D-ONE Vitorlás Sportegyesülettel közösen a D-ONE hajóosztály világbajnokságát.

Újabb rangos nemzetközi vitorlásverseny lesz hamarosan Balatonfüreden: május utolsó hétvégéjén rendezi a Balatonfüredi Yacht Club a D-ONE Vitorlás Sportegyesülettel közösen a D-ONE hajóosztály világbajnokságát.

Forrás: Byc, Fotó: Leiner András, Wéber Viktor

Egy 150 éves Yacht Club és egy kis egyesület első közös versenye rögtön egy világbajnokság. Lelkes, tapasztalt és elhivatott szervezők, várhatóan remekül rendezett futamok, kiváló hangulat.  Csak néhány válasz arra a kérdésre, hogy „Milyen lesz a Rooster D-ONE Gold Cup 2017?”.

Nos, a hajóosztály rövid, de annál izgalmasabb múltja kötelezi a szervezőket, hogy egy ilyen rangos nemzetközi versenyt a lehető legtökéletesebben rendezzenek meg.

Minden adott a sikerhez. A BYC tapasztalata, a D-ONE VSE elhivatottsága, a ROOSTER támogatása mind garancia a sikerhez. 6-8 ország 20-30 profi vitorlázója érkezik május 23-án Balatonfüredre, hogy szerdától 5 napon át versenyezzenek egymással és a 2017 évi Gold Cup győztesének kijáró kupáért mind abszolút, mind master kategóriában.

A szervezők már a nevezésnél megvendégelik a GOLD CUP-ra érkező vitorlázókat és arról is gondoskodnak, hogy a napi futamok után a rendkívül hangulatos kikötőben koccinthassanak és beszélgethessenek egy jót. Persze a hangsúly ezúttal a futamokon lesz. Ne felejtsük, keressük 2017 év D-ONE világbajnokát.

A hajóról:

Az olasz olimpiai ezüstérmes Luca Devoti által tesztelt, az angol Phil Morrison által tervezett és a Roman Teply vezetésével a Devoti Sailing olaszországi műhelyében épült egyszemélyes dingi 2010-ben debütált a nemzetközi versenyeken.

A gépkocsin is könnyen és praktikusan szállítható, 75 kg súlyú karbon vitorlás ötvözi a skiffek és a dingik legalapvetőbb tulajdonságait és külön érdekessége, hogy egyszemélyes hajó létére 11 m2-es nagyvitorlája mellé bőszélben egy 13,2 m2-es gennakkerrel van felszerelve. A hajó 55-75 és 75-115 kg közötti hajósok számára egyaránt alkalmassá tehető.

Az egykezes dingik piaca kiterjedt ugyan, azonban a nagyobb testalkatú, 90 kg feletti hajósok számára az egykezesek piaca mégis szűkös, és a kategória legsikeresebb vitorlásai is elsősorban trapézos hajók. A Devoti ezen a területen akart hiánypótló lenni és a nagyobb testalkatú, valamint a trapézoláshoz nem feltétlenül ragaszkodó és nem szuper-atlétikus hajósok igényeinek kívánt megfelelni, amikor 2008 nyarán olaszországi műhelyében elkezdte fejleszteni majd hét prototípussal később megalkotta a D-One egykezesét.

A hajó számos újdonsága közül a gyors és egyszerű felszerelést lehetővé tevő szabadon álló árbocot, valamint a jellegzetes kiülő szárnyakat érdemes megemlíteni. A gyártó nagy hangsúlyt helyezett a kiülő szárnyak optimális elhelyezésére és formájára, a minél kényelmesebb kiülés elősegítése, valamint a manőverezés során a lúv oldalra történő gyors átülés érdekében.

A hajó könnyen kormányozható, a Finnhez hasonlóan minden időjárásban és évszakban élvezettel hajózható, e mellett hátszélben 16 csomós sebességgel is képes száguldani.

 „Abban biztosak vagyunk, hogy rajtunk nem múlik majd semmi. Várjuk már, hogy elkezdődjön a nevezés és abban bízunk, hogy mindent megfelelően előkészítettünk. Szeretnénk kitűnő házigazdái lenni a világbajnokságnak. Fontos számunkra, hogy a vízen nagyot csatázhassanak az ellenfelek, míg futamok után a parton is jól érezhessék magukat. Bízunk abban, hogy az időjárás kegyes lesz hozzánk. Amennyiben ez így lesz, akkor 2017-ben sokat beszélnek majd a D-ONE Gold Cup-ról… Ezúton szeretném megköszönni Böröcz Istvánnal közösen a szponzorainknak a rengeteg segítséget. Nélkülük ugyanis nagyon nehéz dolgunk lett volna.” – mondta Csoltó Ákos a D-ONE Vitorlás Sportegyesület elnöke.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink