Balatonra valók és oroszrulett hajóval – megjelent az idei első lapszámunk

Egy igazán balatoni hajóval, a Beneteau 34.1-es képével a címlapon jelent meg az idei első Vitorlázás Magazin, amelyben nem ez az egyetlen ideális tavi hajó, hiszen új sorozatunkban bemutatjuk a Reginákat is. Bőséges terjedelemben és több cikkben is foglalkozunk a változó motorszabályzással, áttekintjük a hazai hajópiacot, de olvasmányainkból kiderül az is, hogy a Monarchiának is volt egy „Titanicja”, valamint az is, hogy miként kell oroszrulettet játszani hajóval. Egy kis tartalmi ízelítő friss lapszámunkból!

A tél mindig túl hosszú, a nyári szezon pedig túl rövid, nem? Ezt élhettük át az idén télen is, igaz, sokkal több napsütéssel, mint amit eddig megszokhattunk. Akadtak is szép számmal, akik még decemberben és januárban is hajóztak.

Mi csak november elejéig tartottunk ki, de ez még épp elég volt ahhoz, hogy két olyan hajóbemutatót is meg tudjunk csinálni, amelyeket az idei első lapszámunkban, most adhatunk közre: a nagyon balatoni Beneteau 34.1-est és a Bavaria C45-öst próbáltuk ki. És hogy ne mindig csak az új hajókkal foglalkozzunk, az idei évtől állandó sorozatot is indítunk, amelyben a legnépszerűbb (és nem éppen mai) vitorlástípusokat mutatjuk be. Elsőként az angol Hunter Impalából Reginává avanzsált, és mindmáig töretlen népszerűségnek örvendő hajót, Ruják István segítségével.

Bőséges terjedelemben, három cikkben is foglalkozunk a tél egyik legnagyobb port kavaró változásával: azzal, hogy az eddigi 10 helyett immár 20 lóerős teljesítményig nem szükséges lajstromba vetetni a 7 méternél rövidebb hajókat (és természetesen kishajóvezetői engedély sem kell ezekhez). Bár sokan az elektromoshajós „lobbit” sejtették a dolog mögött, cikkeinkből kiderül, hogy nekik sem feltétlenül tetszik a változtatás. És egyébként több e-hajó sem lesz emiatt a Balatonon – ez derül ki Változó Motorszabályzás – Kinek jó és miért? című cikkünkből.

Az pedig az Amit a hajópiacról tudni érdemes című összeállításunkból olvasható ki, hogy nem kell szabályváltozás ahhoz, hogy vágtassanak a hajóeladások. Az idén új szerepben bemutatkozó Budapest Boat Show előzeteseként készült írásunk fényesen igazolja, milyen jól megy manapság a hajósbiznisz. Ettől még persze érdemes lenne szabályváltoztatásokkal foglalkozni, és amúgy pont a motorok körül – erről szól a Motorszabályok – mi történik és minek kellene történnie? című gondolatébresztőnek szánt cikkünk.

A szezon közeledtére való tekintettel áttekintettük azt is, hogy mit érdemes vízretétel előtt ellenőrizni a hajónkon 7+1 tavaszi tipp című írásunkban, és bemutatjuk azt is, hogy mi az az Önstabilizáló bőszeles vitorla, és miért jó, ha van ilyenünk. De nemcsak a jövőbe, hanem kicsit a múltba is tekintettünk, megemlékeztünk egy kevéssé ismert tragédiáról Horváth Zoltán írásával, aki a Monarchia Titanicjának történetét meséli el. Visszatekintettük a közelmúltra is, és sok képpel színesítve számolunk be az egy éves kihagyás után végre újra megrendezett Sydney-Hobart versenyről is, illetve Böröczky Bulcsú újabb csodálatos galériája Télbúcsúztató címmel szintén azt üzeni, amit az idei első lapszám tartalma is üzen: végre közeledik a jó idő, hamarosan újra itt a szezon!

A Vitorlázás Magazin idei első lapszámát keresd a Relay/Inmedio újságárusoknál, vagy fizesd elő itt!

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Ajánlataink