BAHART reorganizáció

Mit nyerhetnek a vitorlázók? Drágább kikötőhelyek, több széles és nagy hajó, vagy jobb kiszolgálás és versenyhelyzet a szolgáltatók között?

 

Sok kérdést felvet a vitorlázókban is a tegnap napvilágra került reorganizáció: milyen jövőképe lesz a kikötőknek, ha többféle tulajdonoshoz kerülnek ez egy valós versenyhelyezetet fog eredményezni, ami a szolgáltatások és kiszolgálás javulásával fog járni? A koronavírus várhatóan sokak pénztárcáját megtépázza. A jövőben is olyan egyoldalú és erős áremelések várhatóak a kikötőhelyeken, amit eddig tapasztaltak a bérlők? A kiszolgálás modora és minősége szintén több bérlőtől negatív felhanggal érkezik, ők drukkolnak egy monopol állapotból versenyhelyzetbe hozott szolgáltató megjelenésének. Kik lesznek a jövő túravitorlázói, milyen pénztárcákhoz igazítják a jövő vitorlázóinak a státuszát? Eltűnnek, vagy jelentősen csökken a száma a kishajóknak, vagy periférikus kikötőkbe szorulnak? A kereslet sokkal nagyobb, mint a rendelkezésre álló kikötőhelyek száma, ezen belül is a szélesebb, kényelmes hajók helye az, amiért sorbanállás van szinte mindenhol. A Bahart idén minden bérlőjétől beszedte a járvány miatti korlázozások alatt jelentősen csökkentett szolgáltatásokkal kinyitó kikötők díjának teljes összegét, az idegenforgalmi adóval együtt.
Kollár József vezérigazgató a koronavírusra hivatkozik egy nyilatkozatában a nehéz helyzetbe került cégéről, a személyhajózást nem sikerült elindítani, a révközlekedés is a megszokott forgalom harmadát hozza, jelentős veszteségekkel számol 2020-ban, amit a mostani reorganizációval optimalizálnak.

fotók: Gémesi Jóka

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Ajánlataink