Mindig mozgalmas az ősz a vitorlázók számára. Még vannak versenyek (méghozzá nagyon jók, például a Szüreti Regatta amelyről részletesen is beszámolunk), és indul a roham az utolsó szép napokon egy kis extra vízen töltött időért, amíg az idő engedi. És ilyenkor jönnek a kötelező nyűgök: a hajó kiemelése, vagy ahol ez nem szükséges, ott „csak” téliesítése. Ezekkel már sokat foglalkoztunk az elmúlt években, így most egy olyan részterületet vizsgáltunk meg, amely ritkán kap elég figyelmet: nevezetesen azt, hogy mi a teendő a vitorlákkal télen. De külön cikkben adunk tippeket azzal kapcsolatban is, hogy milyen fontos felszereléseket érdemes beszereznünk a szezonon kívüli időszakban – ha ezt még korábban nem tettük meg.
De mozgalmas az ősz a nemzetközi vitorlázás terén is. Lezajlott a minden korábbinál nagyobb csinnadrattával felvezetett America’s Cup küzdelemsorozat, amely hetekig-hónapokig sokunk figyelmét kötötte le. Az eredmény nem lett meglepetés: a kiwik ismét behúzták a győzelmet, így továbbra is ők őrizhetik az Auld Mug-ot. A britek, bár viszonylag közel kerültek ahhoz, hogy visszaszerezzék a trófeát, végül alul maradtak a döntőben. Minderről természetesen részletesen beszámolunk mostani lapszámunkban Simon István tollából, külön cikkekben a döntőről, az elődöntőről, a versenyek technikai hátteréről és az Amarica’s Cup történetéről.
A kupa-sorozat vége után szinte azonnal itt a Vendée Globe is: a novemberi rajttal kezdődő szóló Földkerülőnek ráadásul ismét van magyar résztvevője is Weores Szabolcs személyében, így lesz kiért szorítanunk a következő hónapokban.
Ősszel, a szezon végén történik a legtöbb használthajó adásvétel is a használt piacon, így állandó jogi szakértőnk, dr. Csicsely Tamás cikke segítségével felelevenítjük, hogy mire is érdemes ilyen ügyleteknél különösen figyelni. Minderről persze megkérdezhettük volna Háttér rovatunk interjúalanyát, a felújítási munkákban is komoly tapasztalattal rendelkező Schafer Elemért is, akivel Ruják István beszélgetett.
A szezonnak persze csak nálunk van vége, a déli féltekén csak most jön a nyár, így iránytű rovatunkban bemutatunk egy remek téli úticélt, az ausztráliai Hajótöröttek Partja mentén húzódó Great Ocean Road-ot, anno rovatunkban pedig egy olyan hajót mutatunk be, amely a legtöbb utat tette meg a déli kontinensre, a Great Britain-t, amely a világ első korszerűnek tekinthető óceánjárója volt. A csavargőzös nem eladó ugyan és túl nagy is lenne a Balatonra, de a Jeanneau 350-es éppen ideális méret, akárcsak a Bavaria C38-as. Azért éppen ezt a kettőt említjük, mert ezekről olvashatnak terjedelmes és alapos cikket mostani lapszámunkban.
Természetesen a fent említetteken kívül számos további érdekes olvasmánnyal is készültünk – sőt, albumba illő képösszeállítással is tisztelgünk a Balaton és annak „drónfestője”, Böröczky Bulcsú előtt, ezeket a remek képeket láthatják a következő oldalakon.
Érdemes tehát tovább lapozni és amíg a tavaszt várjuk, addig online is olvasgatni magazinunkat. Kellemes őszi-téli pihenést kívánunk minden olvasónknak!