A Stickl E-spiritben ugyanaz a fenevad rejtőzik, mint egy szupersportkocsiban: a sebesség adrenalin-felszabadító démonja. A 60 kW-os Pikler motorral 30 km/h-ás végsebességre képes a hajó. Az orr már 15 km/h körül elkezd kiemelkedni a vízből (ahogy a félig sikló testtel tervezett többi Stickl-modellé is). Innentől kezdve már a nedvesített felület fokozatos csökkenésével radikálisan nő a tempó – méghozzá jelentős fogyasztás-növekedés nélkül. Úgy 25-26 km/h körül lényegében siklóállapotba kerül a hajó, vagyis már csak a test alig fele érintkezik a vízzel. Persze, a második legnagyobb Stikcl-hajó rendelhető kisebb teljesítményű motorokkal is – és azokkal sem vall szégyent, hiszen tágas és ötletes megoldásokkal teli kokpitjával kényelmes és kis fogyasztású kirándulóhajóként is remekül megállja a helyét.
Márkatársaihoz hasonlóan ez a hajó is rengeteg minőségi és finom részlettel dicsekedhet. Ilyen például a kabinajtó elcsúsztató mechanikája: az utolsó tíz centiméteren szép lassan siklik félre a plexi, vagy a roppant hatásos hűtött pohártartó, amelyben félliteres dobozos vagy palackos üdítőket tarthatunk hidegen a kezünk ügyében. Egyedi az állítható kormányoszlop és a variálható magasságú és távolságú, felezhető ülőlappal szerelt kormányosi ülés is.
Nagyban megkönnyíti a kikötői manőverezést az orrsugár-kormány kezelője is: a piacon elérhető legelegánsabb, krómozott vezérlő került a szintén krómozott és kívánságra állítható magasságú kormánykerék fölé.
MŰSZAKI ADATOK
Hossz: 7,30 m
Vízvonal hossz: 6,70 m
Szélesség: 2,30 m
Merülés max.: 0,65 m
Menetkész tömeg: 1.150 kg-tól
Motorteljesítmény: 10 – 60 kW-ig
További 174 hajó bemutatójáért keresd a Vitorlázás Magazin Hajókatalógus Extra különszámát a Rely/Inmedio újságárusoknál, vagy rendeld meg itt!