címke: Litkey Farkas

2 hónapja
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk hetedik, befejező részében a katamarán-korszak hajói következnek.
2 hónapja
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk hatodik részében immár a nem is olyan régmúlt hajóival foglalkozunk – ebben a részben kezdődik a Liberák és a Lisa valamint Litkey Farkas diadalútja...
2 hónapja
Több mint ötszázan neveztek már az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra, amely csütörtökön 9 órakor rajtol el Balatonfüredről – közölte a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) főtitkára a tókerülő versenyt megelőző szerdai balatonfüredi sajtótájékoztatón. A címvédő RSM csapata azt írta a start előtti napon a közösségi oldalán, hogy a betervezett munkát 100 százalékban elvégezték, a legénység és hajó egyaránt készen áll a regattára.
2 hónapja
Lassan 90 (egészen pontosan 87) éves múltjával a Kékszalag nem csak a legrégebbi hazai vitorlásverseny, hanem Európában is a legrégebbiek egyikének számít. Bár az első versenyen még csak 21 hajó állt rajthoz, manapság már a félezer hajós mezőny is megszokottnak számít. A hajókat ugyan még mindig a szél hajtja, de maga a vitorlázás nagyon megváltozott az idők során. Egy valami azonban nem: maga a verseny, amely 87 éve ugyanakkor és ugyanakkora távon zajlik. Cikkünkben visszatekintünk a hőskorba.