Egy hét múlva rajtol az 50. Kékszalag mezőnye

Már csak egy hét van hátra a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjig, amelyre rekordszámú - több mint 600 - indulót vár a szervező Magyar Vitorlás Szövetség. A verseny esélyesei közé tartoznak a legkorszerűbb technológiával épült katamaránok. Nagy kérdés, hogy megdől-e a jelenlegi alig több mint 7 órás időrekord.

Már csak egy hét van hátra a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjig, amelyre rekordszámú – több mint 600 – indulót vár a szervező Magyar Vitorlás Szövetség. A verseny esélyesei közé tartoznak a legkorszerűbb technológiával épült katamaránok. Nagy kérdés, hogy megdől-e a jelenlegi alig több mint 7 órás időrekord.

Városok, kilométerek, időpontok

A rendező Magyar Vitorlás Szövetség arra számít, hogy rekordszámú induló lesz a versenyen, ami több mint 600 hajót jelentene. A versenytáv légvonalban több mint 150 kilométer, az útvonal pedig – ahogy az 1934-ben megrendezett első verseny óta minden alkalommal – Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred lesz.

A jelenlegi időrekorder hajó, az Opel Fifty-Fifty az idei Balatoni Évadnyitó T-Systems Nagydíjon – Fotó: Cserta Gábor / MVSz

A versenyen az előzetes várakozások szerint a legkorszerűbb technológiával épített 10-15 többtestű – köztük magyar fejlesztésű – hajónak, jellemzően katamaránoknak van a legnagyobb esélye arra, hogy az abszolút értékelésben megszerezzék az első helyet. Illetve megfelelő időjárás esetében esetlegesen megdöntsék a Kékszalag több mint 7 órás rekordját. A leggyorsabb többtestű hajók mellett számtalan más vitorlás is indul majd a Kékszalagon, köztük a balatoni vitorlázást évtizedek óta meghatározó cirkálók. A verseny július 28-án szombat reggel 9 óráig tart, addig kell befutnia minden versenyzőnek. A címvédő tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas, aki tavaly a Festipay nevű hajóval alig több mint 10 óra alatt teljesítette a távot. A 2017-ben rendezett Kékszalagon egyébként 547 hajó nevezett és 410-en futottak be. A Magyar Vitorlás Szövetség arra számít, hogy az idén mindkét szám jóval magasabb lesz.

Mindenkihez szól a verseny

Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke azt mondta: „Az idei verseny nem csak a ma már 40 ezer embert megmozgató magyar vitorlázás ünnepe, hanem a Balatoné, a turizmusé. Leegyszerűsítve mindenkié, aki szereti a természetet. Már az első, 1934-ben rendezett verseny sem csak a vitorlázásról szólt, hanem hozzájárult a Balaton népszerűsítéséhez is”.

A jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíj is jó alkalom, hogy minden érdeklődő közelebb kerüljön a vízhez és a vitorlázáshoz. Számos program vár mindenkit Balatonfüreden, például a Kékszalag piknik, modellvitorlás-verseny. Az Erste Bank jóvoltából látható lesz a Kékszalag történetét bemutató retrospektív fotókiállítás, a Kékszalag története képekben. Lesznek továbbá beszélgetések a Vitorlás szigeten, koncertek és utcabál is. Tagore sétányon pedig ki lesz állítva az első, 1934-es Kékszalag-győztes Rabonbán 30-as cirkáló. A jubileumi versenyre pedig elkészült a Kékszalag söre is.

Az első győztes: A Rabonbán 1934-ben – Fotó: Tolnai Világlapja – 1934

Kékszalag után is van élet, sőt…

A Kékszalag után sem áll meg az élet. A Magyar Vitorlás Szövetség olimpiai hajóosztályokban vitorlázó élversenyzői, Érdi Mári, Berecz Zsombor, Vadnai Jonatán és Vadnai Benjamin, valamint a 470-es páros hajóval versenyző Gyapjas Balázs és Gyapjas Zsombor a dániai Aarhusban sorra kerülő világbajnokságra mennek, ahol a tokiói olimpiai szereplést jelentő kvótáért küzdenek majd.

A Magyar Vitorlás Szövetség célja a jövőben, hogy mind az élversenyzésbe, mind a túravitorlázásba egyre többen kapcsolódjanak be. A Balaton pedig meghatározó vitorlásturisztikai desztinációvá váljon.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink