Már csak ma lehet jelentkezni az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon induló, kiválasztott hajók legénységébe. Még Litkey Farkas tizenháromszoros győztes hajóján is van kiadó hely!
Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste mindenkinek esélyt ad arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt. A www.erstehiggymagadban.hu oldalon július 13-ig bárki pályázhat arra, hogy a Fantom, a Ganz Danubius, az Inyama, a Lisa, a Nemere II, a Prevital, a Restless , a Sirocco, a Trentasette, a Westport, vagy a Red Bull Extreme 40-essel kerülje meg a tavat. Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül, így érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott csapatba. A Kékszalag blog pedig bemutatja a pályázatban résztvevő kormányosokat és hajóikat. A hunsail.hu sorozatának ebben a részében a Previtallal induló, tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkassal ismerkedhetnek meg.
Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot?
Édesapám válogatott vitorlázó volt, én ebbe születtem bele. Úgy kezdtem el vitorlázni, mint mások biciklizni, 3-4 éves koromban. Később vált csak igazi sporttá vált az életemben. Először úsztam 6-8 éves koromig, de a fülemet sokszor felszúrták, így abba kellett hagynom. Ezt követően lettem vitorlásversenyző.
Itt tud jelentkezni a Previtalra – www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/prevital
Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?
Nem lehet különbséget tenni. Ha nincs egy jó hajó, akkor nem lehet Kékszalagot nyerni. Hiába van egy jó csapat, hiába jó a taktika, ha nem elég gyors az adott hajó, akkor mindez kevés. Ha elég gyors a hajó, akkor kell egy jó csapat, aki jól tud vitorlázni. Ha mindezek együtt vannak, még akkor sincs vége. Utána következik ugyanis a stratégia és a taktika, így épül fel a piramis.
Milyen eredménnyel lenne elégedett idén a Kékszalagon?
Talán meglepő lesz, amit mondok. Ha hiba nélkül, jól vitorlázunk, akkor az eredménytől függetlenül elégedettek leszünk.
Kit tart a legnagyobb ellenfélnek az idén?
Ez részben függ a szélerősségtől. A gyenge szélben a Safran és a Black Jack lehet a két legnagyobb ellenfél, közepes szélben az AC45-ös, erős szélben pedig a Roman Hagara többszörös olimpiai bajnok vezette Erstés hajó lehet a legfőbb konkurens. Persze van az összes szélerősségben is ellenfél: mégpedig a Fifty-Fifty.
Mit vár azoktól, akik a hajóra kerülnek? Miért vállalta, hogy egy civilt is elviszel, és mi lesz a legfontosabb, amikor a www.erstehiggymagadban.hu oldalon jelentkezők közül választ?
Fontos, hogy elkötelezett legyen és segíteni tudja a csapatot az eredményes szereplésben. Azért vállaltam, mert a „Higgy magadban” pályázat egy nagyon jó üzenet és örömmel támogatom ezt a kezdeményezést.
Itt tud jelentkezni a Previtalra – www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/prevital
Mit tart a legnagyobb versenyelőnyének?
Azt gondolom, hogy a hosszú évek alatt megszerzett tapasztalat az egyik fontos dolog ebből a szempontból. Valamint az is lényeges, hogy nem kell győzelmi kényszerben versenyeznünk. Még egyszer fontos kiemelnem: mi elégedettek leszünk, ha hiba nélkül teljesíteni tudjuk a távot.
Mit szeret a legjobban a hajójában?
Leginkább azt, ahogy meg van tervezve, azaz a tervezői munkát. Ennek köszönhetően szerintem a hajónak minden részlete tökéletesen működik.
A Kékszalag legfrissebb sztárja – a Prevital névjegye
Litkey Farkas neve talán még annak is ismerősen cseng, aki semmit nem tud a vitorlázásról: ő a Kékszalag történetének legsikeresebb kormányosa 13 győzelmével. 2001-től 2009-ig zsinórban kilencszer, majd 2011-ben, 2013-ban, 2016-ban és 2017-ben is győzött: 11-szer egytestű hajókkal, majd az utóbbi két évben az akkor még Festipay néven versenyző katamaránnal.A Decision 35 típusú Prevital az Artemis America’s Cup-csapatának tulajdonosáé volt, ő versenyzett vele a Genfi-tavon 2012-ig. Az ottani tókerülő verseny, a Bol d’Or Mirabaud legsikeresebb hajótípusa, 2015-ben került Litkey Farkas tulajdonába. A hajó eredeti neve Artemis, és ő a legfiatalabb hajó a svájci D35-ösök között. Magyarországra történő behozatalakor a vámparkolóban komolyabb baleset érte: egy kamion letört 3 méternyit az árbócából, de szerencsére a világszinten is ismert kápolnásnyéki Pauger-műhelyben helyrehozták a hibát. Első Kékszalagján rögtön a 3. helyen végzett. A Prevital nem a leggyorsabb és nem is a legnagyobb katamarán a Balatonon, de mégis a legsikeresebb hajó. Ha valaki szeretne egy tizenháromszoros Kékszalag-győztes kapitánnyal, sokszoros Kékszalag-győztes, nagyon tapasztalt legénységgel hajózni kitűnő hangulatban, győzelmi kényszer nélkül – az mindenképp a Previtalt válassza!
Típus: Decision 35
Gyártás éve: 2009
Teljes hossz (LOA): 35 láb
Vízvonalhossz (LWL): 35 láb
Szélesség: 7 méter
Vitorlák maximális mérete: 230 m2
Kormányos: Litkey Farkas