címke: Fifty-Fifty

1 másodperce
Nagy technikai ugrások nélkül, lépésről-lépésre fejlődik a magyar vitorlázás élmezőnye. Bár a topcsapatok nem változtak, ilyen szoros mezőnyben minden apró különbség számíthat a végén. Elemzés a verseny előtt.
8 hónapja
Négy Kékszalag-győzelemmel (amelyek közül a legfrissebb az idei), és négy rekorddal a magyar fejlesztésű Fifty-Fifty immár több mint tíz éve az a hajó, amelyet meg kell(ene) vernie annak, aki győzni szeretne. És ha erős szél van, akkor ez szinte lehetetlen. Részletesen bemutatjuk a rekordhalmozót.
2 éve
Hatalmas csatát követően az RSM nyerte az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat. A második helyen mindössze bő két perces hátránnyal a Raiffeisen Fifty-Fifty érkezett meg a balatonfüredi célba. Az RSM megvédte címét, amely legutóbb Litkey Farkasnak sikerült 2017-ben.
2 éve
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk hetedik, befejező részében a katamarán-korszak hajói következnek.
2 éve
Lassan 90 (egészen pontosan 87) éves múltjával a Kékszalag nem csak a legrégebbi hazai vitorlásverseny, hanem Európában is a legrégebbiek egyikének számít. Bár az első versenyen még csak 21 hajó állt rajthoz, manapság már a félezer hajós mezőny is megszokottnak számít. A hajókat ugyan még mindig a szél hajtja, de maga a vitorlázás nagyon megváltozott az idők során. Egy valami azonban nem: maga a verseny, amely 87 éve ugyanakkor és ugyanakkora távon zajlik. Cikkünkben visszatekintünk a hőskorba.